239952

رخصتی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در اولین همایش تخصصی انرژی در صنعت فولاد:

در سال های گذشته ۲۵۰ مگاوات نیروگاه تولید برق در ذوب آهن تولید شده است

دنیای معدن-مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: در سال های گذشته ۲۵۰ مگاوات نیروگاه تولید برق در ذوب آهن با سرمایه گذاری این شرکت طراحی و تولید شده تا این شرکت به صورت خودتأمین برق خود را اداره کند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایراسین، ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در پنل «ابعاد تامین پایدار و سرمایه گذاری صنعت فولاد در حوزه انرژی» در اولین همایش تخصصی انرژی در صنعت فولاد اظهار کرد: در سال های گذشته ۲۵۰ مگاوات نیروگاه تولید برق در ذوب آهن با سرمایه گذاری این شرکت طراحی و تولید شده تا این شرکت به صورت خودتأمین برق خود را اداره کند.

رخصتی گفت: در حال حاضر به دلیل محدودیت های انرژی به ویژه گاز، چالش های زیادی برای ذوب آهن ایجاد شده است. اگر در بودجه مشکلاتی وجود دارد باید اصلاح شود چرا که فولادی ها در این زمینه در حال متضرر شدن هستند.

وی افزود: در مجموع صنعت فولاد، میزان کمی از انرژی و سیالات کشور را مصرف میکند در حالی که صنایع در زمینه های مختلف در حال بهینه سازی و اقدامات دیگر هستند.

مدیرعامل ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: با توجه به الزامات پدافند غیرعامل تلاش های زیادی برای ایجاد کوره های دیگری به جز کوره بلند در ذوب آهن انجام شده و دولت باید در این زمینه تسهیلات بیشتر را مد نظر قرار دهد.

رخصتی اظهار کرد: در چندسال گذشته ۸مترمکعب آب در ذوب آهن استفاده میشد اما در حال حاضر این عدد به ۳.۱۰ مترمکعب کاهش یافته است که با انتقال پساب شهرستان فلاورجان، این عدد مجدد کاهشی می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید