237153

احتمال صادرات اضطراری زغال سنگ حرارتی اوکراین به لهستان

دنیای معدن: رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که در حال بررسی برای صادرات زغال سنگ حرارتی به لهستان است.

به گزارش دنیای معدن، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که این کشور بررسی خواهد کرد که آیا می تواند فوراً 100000 تن زغال سنگ حرارتی را برای گذراندن زمستان آینده به کشور همسایه لهستان عرضه کند یا خیر.

زلنسکی در سخنرانی روز گذشته خود همچنین گفت که دستور داده است تا کار برای ارتقای خط انتقال برق از نیروگاه هسته‌ای خملنیتسکی اوکراین به لهستان تسریع شود.

اوکراین و لهستان خود را برای ماه‌های سردتر آماده می‌کنند، زیرا اروپا با بحران امنیت انرژی که با جنگ در اوکراین تشدید شده است، دست و پنجه نرم می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، زلنسکی گفت: "من به کابینه دستور داده ام که امکان ارسال فوری 100000 تن زغال سنگ حرارتی به لهستان را در حال حاضر بررسی کند. ما حجم کافی برای خود داریم و می توانیم به برادران خود کمک کنیم تا برای زمستان امسال آماده شوند."

اوکراین می‌خواهد صادرات برق به اتحادیه اروپا را افزایش دهد تا جریان نقدینگی به شرکت‌های آب و برق خود را که از زمان تهاجم روسیه به دلیل کاهش مصرف برق آسیب دیده است، تقویت کند.

ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان روز جمعه گفت که ورشو علاقه مند به خرید برق از این تاسیسات است. این خط که از دهه 1990 بیکار بود، قرار است تا پایان سال بازگشایی شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید