234142

کاهش قیمت فوب ذغال‌سنگ سخت روسیه در بازار جهانی

دنیای معدن: روسیه قیمت فوب ذغال‌سنگ سخت خود را در بازار جهانی کاهش داد.

به گزارش دنیای معدن، قیمت فوب ذغال‌سنگ سخت روسیه در بازار جهانی در بازار جهانی به‌ویژه بازار فوب استرالیا، هند و چین کاهش یافت. این کاهش قیمت در حالی اتفاق افتاد که تولیدکنندگان کک در شمال چین، اولین افزایش قیمت خود را از آغاز ژوئن ارائه کردند.

کاهش قیمت فوب ذغال‌سنگ سخت روسیه در بازار جهانی در حالی اتفاق افتاد که در ماه‌های گذشته، مقامات روسیه و هند برای حل مشکل تأمین ذغال‌سنگ مورد نیاز هند از این کشور، حل مشکلات به وجود آمده برای پرداخت هزینه‌ها و رفع موانع مربوط به حمل و نقل مواد اولیه به مقصد هند برای تولید محصولات فولادی، مذاکراتی را انجام داده‌اند. گفته می‌شود این کاهش قیمت به خاطر اعمال تحریم‌ها علیه روسیه بوده است. در حقیقت روسیه قصد دارد با کاهش قیمت کک استخراج شده در کشور خود، جایگاه خود را در بازار کک و مواد معدنی دوباره احیا کند.

گفتنیست روسیه در سال‌های گذشته حدود ۳۰ درصد از ذغال‌سنگ اتحادیه اروپا، ژاپن و کره جنوبی را تأمین می‌کند. هند بنا دارد با دو برابر کردن واردات این ماده مهم معدنی، وارادت ذغال‌سنگ از روسیه را به ۹ میلیون تن در سال برساند. کل واردات ذغال‌سنگ هند چیزی در حدود ۵۰ تا ۵۵ میلیون تن در سال است.

پس از وقوع جنگ بین روسیه و اوکراین، به خاطر وضع تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه، این کشور با پیچیدگی‌های زیادی برای امور پرداخت و لجستیکی محصولات معدنی خود روبرو شده است. این موضوع باعث شده تا بسیاری از فولادسازان دنیا مجبور شوند ذغال‌سنگ مورد نیاز خود را از آمریکا و استرالیا تأمین نمایند. به همین علت استرالیا که بزرگترین تأمین‌کننده ذغال‌سنگ هند است، قیمت این کالا را از ۲۰۰ دلار به ۷۰۰ دلار در هر تن در سال جاری افزایش داده است.ایراسین

 

دیدگاهتان را بنویسید