236663

کاهش مصرف انرژی اولیه در آلمان

دنیای معدن: اقتصاد ضعیف، قیمت های بالا و شرایط آب وهوایی باعث کاهش ۳.۵ درصدی مصرف انرژی اولیه در آلمان شده است.

به گزارش دنیای معدن، گروه آمار صنعتی AGEB اعلام کرد مصرف انرژی اولیه آلمان در شش ماه اول سال ۲۰۲۲ به دلیل اقتصاد ضعیف ، قیمت های بالا و شرایط آب وهوایی معتدل ۳.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است. انرژی اولیه به منابع انرژی خام مانند سوخت های فسیلی و انرژی های تجدیدپذیر اشاره دارد که به اشکال دیگر تبدیل نمی شوند.

گزارش این گروه نشان می دهد که بزرگ ترین اقتصاد اروپا در فاصله ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۲۲ حدود ۲۰۳ میلیون تن «معادل زغال سنگ» استفاده کرده است که نسبت به مصرف ۲۱۰.۴ میلیون تن در سال گذشته کاهش یافته است. معادل زغال سنگ یک معیار استاندارد صنعتی و واحد اندازه گیری انرژی حاصل از احتراق یک تن زغال سنگ است و مقدار آن حدود ۲۹ هزار و ۳۰۷ گیگاژول (GJ) می شود.

صندوق بین المللی پول هفته گذشته چشم انداز رشد تولید ناخالص داخلی آلمان در سال ۲۰۲۲ را از ۲.۱ درصد در آوریل به ۱.۲ درصد کاهش داد اما این رشد هنوز در شرایط بهبودی پس از کووید -۱۹ حاصل نشده است. به گفته AGEB، افزایش قیمت ها با صرفه جویی در مصرف انرژی همراه بوده است که این اثر در درازمدت منجر به کاهش مصرف می شود زیرا به این معنی است که در بهره وری، سرمایه گذاری ارزش بیشتری دارد.

مصرف روغن معدنی (نوعی از روغن که از تقطیر نفت به دست می آید و دارای وزن پایینی است) طی شش ماه گذشته در آلمان ۷.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و مصرف گاز شاهد کاهشی ۱۵ درصدی بوده است چراکه مصرف کنندگان صنعتی از انتخاب قیمت های بسیار بالا اجتناب کردند و به این ترتیب گاز کمتری در تولید برق استفاده و بنابراین الگوهای آب وهوایی مطلوب باعث تولید بیشتر برق از منابع بادی و خورشیدی شد.

صنعت برق آلمان همچنین در راستای کمک به کاهش شکاف عرضه ناشی از تعطیلی سه نیروگاه هسته ای در پایان سال ۲۰۲۱، شاهد ورودی بالاتر زغال سنگ بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید