236095

بحران انرژی، تعطیلی نیروگاه های فسیلی آمریکا را به تعویق انداخت

دنیای معدن- خبرگزاری رویترز گزارش داد: بحران انرژی در آمریکا تعطیلی نیروگاه های سوخت فسیلی در این کشور را به تعویق انداخته و به مانعی بر سر راه برنامه انرژی پاک دراین کشور تبدیل شده است.

به گزارش دنیای معدن، صفحات براق بروشورهای تبلیغاتی مسافرتی در منطقه «شبویگان/ Sheboygan» ایالت ویسکانسین، یک ویژگی را در چشم انداز این منطقه نمی تواند نادیده بگیرد: نیروگاه زغال سنگ در ساحل این منطقه که امسال به جای بسته شدن طبق برنامه قبلی، تا اواسط سال ۲۰۲۵ باز می ماند.

نیروگاه زغال سنگ «ایجواتر/Edgewater»متعلق به شرکت انرژی «الاینت/ Alliant Energy Corp» در شبویگان، یکی از دستکم ۶ نیروگاه در سراسر آمریکا است که تابستان امسال به دلیل نگرانی از کمبود انرژی، تاخیر یا تاخیر احتمالی در تعطیلی برنامه ریزی شده خود را به دلیل نگرانی از کمبود انرژی اعلام کرده است.

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، که قرار بود جایگزین نیروگاه های زغال سنگ شود، در ماه های اخیر به دلیل مشکلات ناشی از زنجیره تامین مرتبط با همه گیری کووید-۱۹ ضربه خورده است.

شرکت های برق می گویند تعرفه های واردات پنل های خورشیدی که توسط وزارت بازرگانی آمریکا تحمیل شده است، تامین تقاضای قوی برق را دشوار می کند.

علاوه بر تأخیر در تعطیلی نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی «ایجواتر» شرک الاینت در منطقه شبویگان، مرکز انرژی ۱.۱ گیگاواتی این شرکت در شهر پورتیج نیز با تاخیری ۱۸ ماهه تا ژوئن ۲۰۲۶ بسته خواهد شد.

شرکت انرژی «WEC» نیز بسته شدن واحدهای باقی مانده در نیروگاه ۱۱۳۵ مگاواتی خود در نزدیکی شهر میلواکی ایالت ویسکانسین را تا ماه می ۲۰۲۴ و اواخر سال ۲۰۲۵ به تعویق انداخته است.

شرکت انرژی «نیسورس» در ایندیانا نیز تأخیر ۱۸ ماهه در پروژه خورشیدی را عامل به تعویق انداختن تعطیلی کارخانه زغال سنگ ۸۷۷ مگاواتی خود برای مدت دو سال تا سال ۲۰۲۵ عنوان کرد.

در ایالت نبراسکا، هیئت مدیره منطقه برق عمومی بزرگترین شهر این ایالت، اوماها، روز ۱۸ آگوست درباره باز نگه داشتن نیروگاه ۶۴۵ مگاواتی خود در شمال اوماها تا سال ۲۰۲۶ رای خواهد داد. این به معنای تاخیری سه ساله است که به دلیل تعویق در مطالعات در تبدیل منابع انرژی به گاز طبیعی و خورشیدی رخ داده است.

به گفته مدیر ارشد کمپین های انرژی در گروه محیط زیست «سیرا کلاب»، تأخیرها نشان دهنده تجدید حیات در استفاده از زغال سنگ نیست. به گفته این سازمان، نزدیک به ۳۶۰ کارخانه زغال سنگ در آمریکا در سال های اخیر تعطیل شده یا قصد تعطیلی دارند، حدود ۱۷۰ کارخانه همچنان فعال هستند.

وی تاخیر ها را نشانه هشداردهنده ای در فقدان برنامه ریزی برای استفاده از انرژی پاک دانست.

رویترز نوشت: تحقق اهداف جو بایدن برای کاهش ۵۰ درصدی انتشار کربن در آمریکا تا سال ۲۰۳۰ نسبت به سطوح سال ۲۰۰۵ و کربن زدایی در بخش برق تا سال ۲۰۳۵ احتمالاً به تعطیلی بیشتر نیروگاه های زغال سنگ وابسته است.

زغال سنگ در سال گذشته حدود ۲۰ درصد از برق آمریکا را تولید کرد که از حدود ۵۰ درصد در سال ۲۰۰۶ کاهش یافته است.

تخمین تاثیر آلاینده های ناشی از نیروگاه های زغال سنگ بر مردم در برخی از مناطق آمریکا دشوار است. دود ناشی از فعالیت این نیروگاه آلودگی را به باد منتقل می کند. آلودگی ناشی از وسایل نقلیه و سایر صنایع نیز به کیفیت هوا آسیب وارد می کند.

خبرگزاری رویترز پیش بینی کرده که تاخیر در تعطیلی نیروگاه های زغال سنگ آمریکا موارد بیشتری را در برگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید