235727

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای طبس خبر داد؛

ورود ایمیدرو به پروژه های معدنی در طبس

دنیای معدن- رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای طبس از ورود ایمیدرو به پروژه های معدنی در این شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده دو دوره ایمنی در معدن با همکاری ایمیدرو برگزار شده است.

به گزارش دنیای معدن، مهدی غلامی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به اجرای طرح تونل شبیه ساز در معادن طبس اشاره کرد و افزود: به دنبال افزایش ایمنی و کاهش حوادث در معادن چند سال قبل طرح تونل شبیه ساز را پیشنهاد دادیم که قرار شد ایمیدرو در این زمینه ورود کند.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل برخی از مسائل و با وجود اینکه هزینه مناسبی برای پروژه در نظر گرفته شده بود اما اجرایی نشد.

غلامی بیان کرد: در نهایت امسال با پیگیری‌های انجام شده دو دوره ایمنی در معدن با همکاری ایمیدرو در طبس برگزار شد و برای پروژه تونل شبیه ساز هم ایمیدرو مجدد وارد کار شده است تا بزودی پروژه آغاز به کار کند.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت و شعار سال جاری رشته‌های آموزشی در فنی و حرفه‌ای هم به سمت رشته‌های دانش بنیان، نو و اشتغال پایدار جهت داده شده است.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام

غلامی به پروژه در دست ساخت مرکز آموزش خواهران فنی و حرفه‌ای طبس اشاره کرد و گفت: شروع این پروژه از ۱۰ سال قبل بوده که متأسفانه روند رو به رشد آن طی این چند سال پایین بود.

وی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای اتمام مرکز ۹۲۰ میلیون تومان بود که در حال حاضر هم پنج میلیارد تومان برای تجهیز و ساخت سالن مورد نیاز است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای طبس از تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار در شش ماه گذشته برای ساخت مرکز آموزش خواهران از طرف اداره کل خراسان جنوبی خبر داد و افزود: به دلیل اینکه پروژه ملی نیست نمی‌توان از اعتبارات ملی استفاده کنیم و فرمانداری باید از اعتبارات شهرستان مبلغی را اختصاص دهد که با دو میلیارد دیگر در صورت تخصیص می‌توان ساخت مرکز را به اتمام رساند.

وی از تخصیص دو میلیارد و ۲۰ میلیون تومان اعتبارات تجهیزاتی و عمرانی به شهرستان طبس در شش ماه گذشته خبر داد و گفت: طی ۱۶ سال گذشته هیچ گونه تجهیزاتی وارد مرکز فنی و حرفه‌ای طبس نشده بود که برای اینکه بتوان همگام با بازار عمل کنیم باید مراکز فنی و حرفه‌ای مجهز به تجهیزات به روز و نو باشند.

غلامی با بیان اینکه ۵۶۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات به مراکز شهرستان اختصاص داده شد، افزود: از این میزان ۲۴۷ میلیون تومان به مرکز دیهوک، ۲۰۰ میلیون تومان عشق آباد، ۳۶۰ میلیون تومان به طبس اختصاص یافته است.

وی به اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان به پروژه های عمرانی اشاره کرد و ادامه داد: این میزان اعتبار برای تعمیرات کارگاه‌ها، سرویس بهداشتی معلولان و مسیر قابل تردد معلولان هزینه شده است.

آموزش زندانیان

غلامی علت بالای بیکاری را بی مهارتی عنوان کرد و افزود: در بخش حمایتی با همکاری زندان طبس طی یک سال گذشته تعداد ۱۷ هزار و ۲۵۹ نفر ساعت زن و ۸ هزار و ۵۰۵ نفر ساعت مرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند که در همین زمینه زندان طبس رتبه برتر آموزش کشور را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۳ هزار و ۶۵۳ نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند، گفت: برای تمام افراد از جمله معلولان، افراد سرپرست خانوار، بی سرپرست، معتادان بهبود یافته و کارگران معادن بوده است.

غلامی از فعالیت سه مرکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان طبس خبر داد و افزود: این مراکز در طبس، عشق آباد و دیهوک به صورت دائم فعال هستند.

وی ادامه داد: طی سه ماه اول امسال مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان به ۲۵ درصد تعهد آموزشی دست یافته و مرکز برتر استان خراسان جنوبی شناخته شده است.

غلامی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ آموزشگاه آزاد مجوز فعالیت دریافت کردند که تعداد آموزشگاه‌های آزاد به ۱۸ آموزشگاه افزایش یافت.

وی به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای حمایت از بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در این راستا سازمان فنی و حرفه‌ای نمی‌تواند رشته‌هایی که در آموزشگاه‌های آزاد آموزش داده می‌شود را برگزار کند.

غلامی افزود: تنها بعد از گذشت شش ماه در صورت نارضایتی و کیفیت پایین آموزش در مراکز آزاد اداره فنی و حرفه‌ای می‌تواند مجدد اقدام به برگزاری دوره‌ها نماید.

وی در پاسخ به اینکه با این مصوبه و پرداخت هزینه قشر ضعیف از آموزش باز می مانند، اظهار کرد: ما هم با این شیوه و برای این منظور مخالف بودیم اما برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه آموزش در روستا به صورت رایگان و سیار انجام می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید