235155

هند تا سال ۲۰۳۵، واردات زغال سنگ روسیه را پنج برابر می کند

دنیای معدن- براساس اطلاات ارائه شده از سوی وزارت انرژی روسیه، هند تا سال ۲۰۳۵ واردات زغال سنگ را از روسیه پنج برابر خواهد کرد و آن را به ۴۰ میلیون تن می رساند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از خبرگزاری "تاس"، بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط "اداره مرکزی مجتمع انرژی سوخت روسیه"، این کشور در سال ۲۰۲۱، ۲۱۴.۳۷ میلیون تن زغال سنگ به کشورهای دیگر صادر کرده است.

همزمان یک مقام وزارت انرژی روسیه می گوید هند واردات زغال سنگ را از روسیه تا سال ۲۰۳۵ به ۴۰ میلیون تن افزایش خواهد داد.

در این خبر که بازتاب گسترده ای در رسانه های هند نیز داشته، آمده است: «پتر بابیلف» رئیس بخش صنعت زغال سنگ وزارت انرژی روسیه می گوید: در صورت برطرف شدن مشکلات لجیستیکی، هند احتمالا تا سال ۲۰۳۵ ۴۰ میلیون تن زغال سنگ حرارتی و کک از روسیه می خرد.

این مقام وزارت انرژی روسیه با بیان اینکه پیش از این بیش از هفت میلیون تن زغال سنگ به هند عرضه نمی شد، تاکید کرد: حجم تبادلات میان دو کشور افزایش یافته است. آنها به زغال سنگ حرارتی علاقمند هستند و پس از برطرف شدن تمامی مسائل حمل و نقل، هند آماده خرید است. وی با بیان اینکه حجم عرضه تا سال ۲۰۳۵ پنج برابر خواهد شد، خاطرنشان کرد یک تفاهم نامه بین دولتی هم میان دو طرف وجود دارد.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین و وضع تحریم های شدید اقتصادی علیه مسکو، پکن و دهلی نو با این تحریم ها مخالفت کرده و می گویند که به همکاری عادی اقتصادی و تجاری با روسیه ادامه خواهند داد.

داده های گمرک نشان می دهد هند در سه ماهه منتهی به پایان ماه مه (اردیبهشت و خرداد)۵.۱ میلیارد دلار واردات از روسیه انجام داده که بیش از پنج برابر مدت مشابه سال گذشته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید