229557

عملکرد ۲ نماد زغال سنگی در ۹ماه گذشته

دنیای معدن: شرکت زغال سنگ نگین طبس در حال حاضر با ارزش بازار ۰۱/ ۱ هزار میلیارد تومان در بازار دوم بورس با قیمت ۱۲هزار و ۸۱۰ریال معامله می شود. P/ E سهم در حال حاضر برابر با ۳۷/ ۷ است.

به گزارش دنیای معدن، بر اساس صورت های مالی ۹ماهه شرکت در ۹ماهه سال جاری ۰۸/ ۲۱۲میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به دوره مشابه قبل رشد ۷۵درصدی را محقق کرده است. شرکت علت رشد فروش را ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات دانسته و اعلام کرده که کل فروش سال جاری مربوط به فروش داخلی بوده و قسمت عمده آن مربوط به فروش شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس بوده است.

بهاى تمام شده درآمدهای عملیاتی شرکت نیز با رشد ۶۳درصدی نسبت به دوره قبل همراه است. در گزارش تفسیری مدیریت شرکت اعلام کرده که دلیل عمده رشد بهای تمام شده، افزایش نرخ عوامل هزینه و افزایش نرخ فروش محصولات بوده است. شرکت در این ۹ماه ۷/ ۱۹۲ هزار تن زغال سنگ تولید کرده که با نرخ میانگین ۶/ ۴۳۷ هزار تومان معامله شده است.

این در حالی است که تولیدات شرکت در دوره مشابه سال قبل ۱۷۸ هزار تن با نرخ فروش حدود ۳۱۰ هزار تومان بوده است. سود ناخالص شرکت در این ۹ماه برابر با ۹/ ۱۲۸میلیارد تومان و حاشیه سود ناخالص شرکت برابر با ۶۱ درصد بوده است. سود ناخالص شرکت در ۹ماهه ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل با رشد ۸۳درصدی همراه بوده است. همچنین شرکت در ۹ماهه سال جاری ۸/ ۱۰۰میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۳۸درصدی داشته است. شرکت به ازای هر سهم سود خالص ۵هزار و ۴۵۰ریالی محقق کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید