228943

خروجی دی ماه سه شرکت روی

دنیای معدن: «فرآور»: فرآوری مواد معدنی ایران در دی ماه حدود ۴۸میلیارد تومان فروش ثبت کرد که نسبت به آذر افت ۸۰درصدی و نسبت به میانگین ۹ماه گذشته سال رشد ۶۰درصدی نشان می دهد. همچنین این شرکت نسبت به دوره یک ماه مشابه سال قبل ۳۳۳۲ درصد افزایش درآمد داشته است.

به گزارش دنیای معدن، این شرکت در آذرماه با ثبت رکورد تاریخی به درآمد فروش ۲۱۸میلیارد تومانی دست یافته بود؛ رقمی که نسبت به میانگین هشت ماه خود رشد ۲۹۰۰درصدی داشت. این شرکت مانند هم گروهی های خود معمولا فروش منظمی ندارد، به همین دلیل چنین نوسانات شدیدی در درآمد آنها مشاهده می شود. کل تولید شمش روی در دی ماه معادل ۴۳۶تن بوده که ۲۸۳تن شمش روی تولیدی بابت قرارداد کارمزدی تبدیل خاک به شمش روی تولید شده است، ولی به دلیل تمام نشدن عملیات تبدیل گزارش درآمد خدمات به طور کامل در بهمن ماه ارائه خواهد شد. این شرکت در خصوص کاهش فروش در دی ماه نسبت به آذرماه توضیح داده است؛ طبق برنامه، فروش در حال انجام بوده و ۸۰درصد برنامه فروش محقق شده و افزایش نرخ فروش هم به دلیل افزایش نرخ جهانی روی و بالا بودن نرخ تسعیر ارز است. مقدار فروش شمش روی در این ماه نسبت به ماه گذشته ۸۲ درصد کاهش و نرخ فروش آن ۲۶ درصد رشد داشته است. جمع درآمد فروش شرکت در دوره ۱۰ماه منتهی به دی سال جاری با رشد ۸۶درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به حدود ۳۲۰میلیارد تومان رسیده است.

«فاسمین»: شرکت کالسیمین در دی ماه از محل فروش محصولات خود به میزان ۲۵۳میلیارد تومان درآمد کسب کرده که نسبت به ماه قبل ۴/ ۳۳ درصد کاهش و نسبت به میانگین ماه های قبل ۷/ ۲۰ درصد افزایش داشته است. همچنین شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۴۲ درصد افزایش درآمد داشته است. طبق این آمارها حدود ۶۰ درصد آن مربوط به فروش داخلی و ۴۰ درصد آن مربوط به کل صادرات شرکت است. کالسیمین در ۱۰ماه سال مالی ۲۱۴۵میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد بیشتر بوده است. در این ۱۰ماه حدود ۴۳ هزار تن محصول فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است. شرکت در دی ماه ۳۱۳۹تن محصول فروخته است. نرخ فروش شمش داخلی و صادراتی ۸۳ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم بوده که نسبت به میانگین ماه گذشته حدود ۸ درصد رشد داشته است.

«کیمیا»: شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران در دی ماه ۱۴۰۰، مبلغ ۸/ ۷۵میلیارد تومان درآمد داشته که تمام آن مربوط به فروش داخلی شرکت است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۸/ ۴۵ درصد افزایش و نسبت به میانگین ماه های قبل ۴/ ۵۸ درصد افزایش داشته است. همچنین شرکت نسبت به دوره یک ماه مشابه سال قبل ۴۳/ ۱۳۳ درصد افزایش درآمد داشته است. از ابتدای سال مالی تا پایان تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ جمع درآمدهای شرکت ۷/ ۵۰۶میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (۵/ ۱۹۰میلیارد تومان) به میزان بوده ۱۶۶ درصد افزایش یافته است.

این شرکت سه فصل خود را با سود خالص ۱۵۸میلیارد تومانی (۱۵۱تومان به ازای هر سهم) پشت سر گذاشت؛ رقمی که نسبت به دوره مشابه سال گذشته از رشد ۱۲۵درصدی حکایت دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید