227570

افزایش جهانی قیمت زغال سنگ به دنبال ممنوعیت صادرات اندونزی

دنیای معدن: اندونزی به عنوان بزرگ ترین صادرکننده زغال سنگ در دنیا، صادرات این سوخت را جهت تأمین نیاز داخلی موقتا ممنوع کرده و باعث افزایش قیمت آن شده است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از اویل پرایس، قیمت زغال سنگ به دنبال ممنوعیت موقت صادرات آن توسط اندونزی جهت تامین نیاز داخلی، افزایش یافته است.

رییس جمهور اندونزی معدن کاران زغال سنگ را تهدید کرده اگر نتوانند زغال سنگ مورد نیاز مصرف داخلی را تامین کنند، مجوز فعالیت آن ها لغو می شود.

اندونزی بزرگ ترین صادرکننده زغال سنگ در دنیاست و این نگرانی وجود دارد که ممنوعیت اعمال شده، عرضه جهانی این سوخت را مختل کند. انتظار می رود اندونزی 482 میلیون تن زغال سنگ صادر کند. این در حالی است که دومین صادرکننده بزرگ دنیا یعنی استرالیا 204 میلیون تن صادرات زغال سنگ دارد.

آژانس بین المللی انرژی: تولید زغال سنگ در سال 2021 رکورد می زندهشدار آژانس بین المللی انرژی درباره افزایش استفاده از زغال سنگ "کثیف" در جهان

تحلیلگران عقیده دارند از دست رفتن 40 درصد از بازار صادرات زغال سنگ در بحبوحه تقاضای بالا در فصل زمستان، یک افزایش قیمت دیگر را رقم می زند.

قیمت زغال سنگ در بحبوحه تقاضای بالاتر برای انرژی و کاهش عرضه گاز طبیعی افزایش یافته و صادرکنندگان آن سود قابل توجهی کرده اند، چون تمام دنیا حتی اروپا موضع منفی خود نسبت به این سوخت آلاینده را کنار گذاشته اند.

البته این شرایط نگرانی درمورد امنیت عرضه زغال سنگ را افزایش داده است و مخصوصاً در اندونزی باعث کاهش سطح ذخایر این سوخت شده که یکی از دلایل ممنوعیت صادرات آن توسط دولت اندونزی است. دلیل اصلی این اقدام اندونزی نگرانی در مورد خاموشی های گسترده در کشور است.

دولت اندونزی معدن کاران این کشور را ملزم کرده 25 درصد از تولید خود را با قیمت حداکثر 70 دلار در هر تن به مصرف داخلی اختصاص دهند. این در حالی است که قیمت فروش زغال سنگ در خارج از این کشور 150 دلار در هر تن است.

 

دیدگاهتان را بنویسید