225977

نخستین محموه زغال سنگ کرمان به ترکیه صادر شد

دنیای معدن: به گفته مدیرکل راه آهن استان کرمان نخستین محموله زغال سنگ حرارتی این استان از ایستگاه راه آهن شهرستان زرند به مقصد کشور ترکیه بارگیری و صادر شد.

به گزارش دنیای معدن، مجید ارجونی روز پنجشنبه در آمراسم ارسال این محموله افزود: امروز شاهد صادرات ۵۵۰ تن زغال سنگ حرارتی در عمل به منویات مقام معظم رهبری و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی هستیم که این میزان زغال سنگ در قالب ۱۰ واگن باری با طی مسافت ۲ هزار کیلومتر در مدت زمان یک هفته به وان ترکیه صادرات می شود.

وی اظهارداشت: طی برنامه ریزی انجام شده ماهانه چهار هزارتن زغال سنگ حرارتی به صورت منظم به این کشور صادر می شود.

مدیرکل راه آهن استان کرمان با بیان اینکه کاهش سوخت حمل و نقل ریلی در مقایسه با وسایل نقلیه جاده ای یک هفتم است گفت: هرواگن باری باعث کاهش حدود سه کامیون در محورهای ارتباطی می شود که خود نقش بسزایی در کاهش ترافیک جاده ای و حوادث رانندگی خواهد داشت و امیدواریم شاهد افزایش توسعه صنعت ریلی در صنایع و معادن این منطقه باشیم.

علی صادق زاده فرماندار زرند هم در این مراسم گفت: نخستین محموله زغال سنگ حرارتی در شرایط تحریم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با مشارکت بخش خصوصی، از ایستگاه راه آهن شهرستان زرند به مقصد کشور ترکیه صادر می شود و این صادرات نقش موثری در رونق معادن دارد.

به گفته وی این اقدام کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را به دنبال دارد.

شهرستان زرند در شمال استان کرمان قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید