225795

چین قیمت قراردادهای زغال سنگ در سال 2022 را افزایش می دهد؟

دنیای معدن - بلومبرگ: چین قصد دارد شاخص قیمت قراردادهای بلند مدت زغال سنگ را در سال 2022 پس از ترس عرضه در اوایل سال جاری و اضافه شدن به فشارهای تورمی که تولیدکنندگان با آن روبرو هستند، افزایش دهد.

به گزارش دنیای معدن، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) طرحی را برای تعیین نرخ معیار زغال سنگ حرارتی در 700 یوان (110 دلار) در هر تن برای قراردادهای بلندمدت تهیه و ترسیم کرده است که به قیمت ها اجازه می دهد تا در محدوده 150 یوان در اصلاحات ماهانه افزایش یا کاهش یابد. این افراد می گویند: آژانس مربوطه به دنبال اظهار نظرها درباره این طرح است.

گروه رسانه ای Caixin گزارش داده که شاخص آتی زغال سنگ چین براساس این طرح افزایش خواهد یافت و این اولین افزایش از زمان معرفی قراردادها در سال 2017 است. در حالی که نرخ پیشنهادی بسیار پایین تر از رکوردهای قیمتی است که در اوایل پاییز امسال ثبت شده بودند اما در بازاری که مدت ها سقف غیر رسمی 600 یوان وجود داشته، این موضوع بالاتر از میانگین تاریخی است.

به گفته Caixin، کمیسیون NDRC تصریح کرده که معادن بزرگ باید تولید خود را طی قراردادهای بلند مدت بفروشند و همه نیروگاه ها باید این قراردادها را قبول کنند.

بزرگترین شرکت های زغال سنگی و نیروگاهی چین همگی در شهر Rizhao واقع در شاندونگ آخر هفته گذشته در نمایشگاه ملی تجارت زغال سنگ گرد هم آمده بودند، جایی که معمولا چنین قراردادهایی مذاکره و امضا می شوند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید