223796

اخذ مجوز نخستین پژوهشگاه زغال سنگ کشور در «طبس»

دنیای معدن: استاندار خراسان جنوبی گفت: با ورود هلدینگ های اقتصادی مطرح کشور به موضوع زغال سنگ، مجوز نخستین پژوهشگاه زغال کشور برای طبس اخذ شد که بدون تردید این پژوهشگاه کمک بزرگی به منطقه خواهد کرد.

به گزارش دنیای معدن، حمید ملانوری ظهر امروز در دیدار با امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس، اظهار داشت: شهرستان طبس، ظرفیت های بسیار بزرگی در حوزه معدن و ذخایر معدنی دارد که وجود ۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور در این منطقه، نمونه ای از این نعمت خدادادی است.

وی به محصولات کشاورزی متعدد و متنوع این شهرستان اشاره کرد و گفت: طبس با وجود جاذبه های طبیعی متعدد، پایگاه بزرگی در حوزه گردشگری است که بسیار حائز اهمیت است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه عدم توجه به ظرفیت های این منطقه، استان و حتی کشور را متضرر می کند، مطرح کرد: طبس با وجود چنین ظرفیت هایی، می تواند از مناطق کاملاً برخوردار و با امکانات رفاهی مطلوب باشد.

ملانوری ادامه داد: ما معتقدیم اگر امکانات و توان خود را به این سمت معطوف کنیم که ظرفیت های موجود هر منطقه فعال شوند، این پتانسیل ها می توانند خود به خود توسعه ایجاد کنند اما متأسفانه استان هنوز نتوانسته ظرفیت های موجود خود را فعال نماید.

وی با اشاره به اقدامات یک ساله گذشته استان در راستای فعال سازی ظرفیت ها، تأکید کرد: با ترغیب بخش خصوصی و دولتی، به طور جدی برای توسعه معادن زغال سنگ طبس اقدام شده و به اذعان افزادی که به این موضوع ورود کرده اند، ظرف یکی دو سال آینده اشتغال و تولید در این زمینه تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد: با ورود هلدینگ های اقتصادی مطرح کشور به موضوع زغال سنگ، مجوز نخستین پژوهشگاه زغال کشور برای طبس اخذ شد که بدون تردید این پژوهشگاه، کمک بزرگی به منطقه خواهد کرد.

ملانوری اظهار داشت: سرمایه گذاران را مکلف کردیم که در راستای مسئولیت های اجتماعی خود به احداث بیمارستان، مرمت بناهای تاریخی و غیره اقدام نمایند که نتایج خوبی هم به همراه داشته است.

وی متذکر شد: با وجود زیرساخت های فرودگاه و راه آهن، طبس شهرستان استراتژیک، مهم و ارزشمندی برای استان و کشور است لذا توجه به این منطقه ضروری است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مشکلات استان دغدغه اصلی ماست، بیان داشت: کلیه مسائل در سطح استانی و ملی به طور مستمر پیگیری می شود.

ملانوری افزود: مواردی که در این جلسه به عنوان مشکلات حوزه آموزش و پرورش مطرح شد به طور ویژه پیگیری می شود و جهت انجام به حوزه های متولی ارجاع خواهد شد.

وی از پیگیری های صورت گرفته برای تأمین MRI، اتوبوس آمبولانس، اورژانس هوایی و غیره طبس گفت و تصریح کرد: آشیانه بالگرد اورژانس بنا به قولی که داده بودیم در حال ساخت و تکمیل است.

 

دیدگاهتان را بنویسید