223589

چین در نظر دارد تا سال 2025 میانگین مصرف زغال سنگ در نیروگاه های خود را 1.8 درصد کاهش دهد

دنیای معدن - رویترز: چین در روز چهارشنبه اعلام کرد که در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش 1.8 درصدی متوسط مصرف زغال سنگ برای تولید برق در نیروگاه های خود را طی 5 سال آینده هدف گذاری کرده است.

به گزارش دنیای معدن، این هدف در حالی توسط برنامه ریز اقتصادی چین یعنی کمیسیون توسعه و اصطلاحات ملی NDRC مطرح شده که مذاکره کنندگان برتر آب و هوایی در اسکاتلند برای کنفرانس COP26 گرد هم آمده اند.

میانگین مصرف زغال سنگ برای تولید برق در چین در 15 سال منتهی به 2020 حدود 17.4 درصد کاهش یافته است.

بیانیه NDRC به رویداد سازمان ملل که شی جین پینگ رئیس جمهور چین در آن حضور نداشت اشاره نکرده و در پاسخ کتبی هیچ قول دیگری ارائه ننموده است.

کمیسیون NDRC روز چهارشنبه اعلام کرد تا سال 2025 نیروگاه های زغال سنگ چین باید میزان مصرف خود را به طور متوسط 300 گرم زغال استاندارد در هر کیلووات ساعت kWh تعدیل کنند. این عدد در مقایسه با 305.5 گرم بر کیلووات ساعت در سال 2020 کمتر است.

کمیسیون NDRC می گوید: ترویج بیشتر صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش مصرف در واحدهای نیروگاهی با سوخت زغال سنگ ابزار موثری برای بهبود بهره وری انرژی است و برای دستیابی به اوج انتشار کربن در صنعت برق اهمیت زیادی دارد.

چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده گازهای گلخانه ای گرم کننده آب و هوا، متعهد شده است که انتشار کربن خود را قبل از سال 2030 به اوج خود برساند و تا سال 2060 به خنثی سازی کربن دست یابد.

هفته گذشته چین یک نقشه راه در مورد هدف حداکثری کربن منتشر کرد که هدف آن کاهش باطله ها، ترویج انرژی های تجدیدپذیر و سوخت های غیر متعارف و همچنین اصلاح شبکه برق است.

انتشار دی اکسید کربن و گرمایش از سمت بخش نیروگاهی و تولید برق بسیار بالا بوده و بیش از 40 درصد از کل انتشار کربن در چین را تشکیل می دهد.

میانگین مصرف زغال سنگ برای تولید برق در چین در مقایسه با 370 گرم در هر کیلووات ساعت در سال 2005 کاهش چشمگیری داشته است.

کمیسیون NDRC گفت: کاهش مصرف زغال سنگ به کاهش 6.67 میلیارد تنی انتشار دی اکسید کربن از بخش برق در سال های 2006 تا 2020 یا 36 درصدی کل کاهش انتشار در این صنعت کمک کرد.

پیش از آنکه پکن مجموعه ای از اقدامات را برای کاهش قیمت ها انجام دهد، قیمت زغال حرارتی در سال جاری تقریبا 190 درصد افزایش یافت و این امر باعث زیان های شدید به نیروگاه ها و قطعی گسترده برق شد.

چین همچنین قصد دارد 200 گیگاوات از نیروگاه های زغال سنگ خود را در سال 2021-2025 ارتقا دهد تا به سیستم برق خود انعطاف پذیری برای تغییر منابع بدهد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید