223166

چین برای رفع بحران انرژی، محدودیت هایی برای قیمت گذاری زغال سنگ برنامه ریزی می کند

دنیای معدن: بلومبرگ مورگان استنلی: کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، آژانس عالی برنامه‌ریزی اقتصادی در حال مطالعه برنامه‌هایی برای یک «مکانیسم قیمت گذاری برای هدایت ثبات بلندمدت قیمت زغال‌سنگ در یک محدوده معقول» است.

به گزارش دنیای معدن،مقامات در حال حاضر در حال انجام برخی اقدامات برای ارزیابی میانگین هزینه های تولید و کمک به تعیین نرخ شاخص هستند.

قیمت محموله‌های فیزیکی زغال سنگ و قراردادهای آتی از ابتدای ماه گذشته افزایش یافت زیرا چین با کمبود برق مواجه شد که بر صنایع کلیدی تأثیر گذاشته و رشد را با چالش و ریسک مواجه کرده است.

این اقدام مقامات، سودهای مذکور را محدوده کرده و به شرکت های معدنکار کمک می کند تا عرضه را بالا ببرند و بر بازار تاثیر بگذارند. با این اقدام، قیمت‌های آتی در هفته گذشته حدود یک سوم سقوط کرد.

فعال ترین قراردادهای زغال سنگ حرارتی در بورس کالای Zhengzhou روز سه شنبه 7.6 درصد کاهش یافت و به 1207 یوان معادل 189 دلار در هر تن رسید که پایین ترین قیمت روزانه در تقریبا یک ماه گذشته است.

تحلیلگران مورگان استنلی از جمله Sara Chan  در یادداشتی در روز سه‌شنبه اعلام کردند که ریسک فزاینده‌ای برای قیمت زغال سنگ ناشی از تغییر سیاست ها وجود دارد.

به گفته این تحلیلگران، در حالی که تعادل عرضه و تقاضا همچنان محدود باقی مانده است به نظر می رسد قیمت زغال سنگ در نتیجه مداخله قیمتی دولت و تلاش برای افزایش تولید، کاهش بیابد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید