222908

دانشجویان مطالبه‌گر برای حل مشکلات "کارگران معدن سوادکوه" آستین بالا زدند!/ «عنصر نامطلوب»، امشب در تلویزیون

دنیای معدن: مستند «عنصر نامطلوب» روایت تلاش‌ گروهی از دانشجویان برای رسیدگی به مطالبات کارگران معدن سوادکوه است که امشب از تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، مستند «عنصر نامطلوب» به کارگردانی محمدامین مهدی‌نژاد در بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب از شبکه مستند پخش می‌شود.

این فیلم مستند روایتی از فعالیت چند دانشجوی رشته جامعه‌شناسی است که با دغدغه برقراری عدالت اجتماعی به بررسی حادثه ریزش معدن ذغال سنگ سوادکوه که منجر به مرگ 2 معدنچی تازه کار می‌شود، می‌پردازند و خواستار رسیدگی به امور کارگران هستند.

مهدی‌نژاد با اشاره به داستان این فیلم گفت: امیررضا دوزنده جوان دانشجویی است که پس از اطلاع‌یافتن از اتفاقات در این معدن سراغ این مسئله رفته و تلاش می‌کند تا مشکلات کارگران این معدن را حل کند. او دیدارهایی با رئیس معدن، مدیران شهری، کارگران و ... دارد و در نهایت موفق می‌شود ضمن دریافت دیه آن 2 کارگر جوان که جانشان را از دست داده بودند، به دیگر دغدغه‌های کارگران نیز رسیدگی کند.

وی درباره آشنایی خود با این دانشجو گفت: خودم دانشجوی شهر مازندران بودم و با دوستان ارتباط داشتم. به من خبر دادند که می‌خواهند چنین کاری انجام بدهند. همین سوژه را تبدیل به فیلم مستند «عنصر نامطلوب» کردیم.

عوامل تولید این مستند 22 دقیقه‌ای عبارتند از: کارگردان: محمدامین مهدی‌نژاد، تصویربردار: جواد کسانی، صدابردار: مهدی جعفری، تدوین: مسعود کارگر و صداگذار: سعید بابایی. این مستند در اوما فیلم تهیه شده است.

براساس این گزارش، مستند «عنصر نامطلوب» امشب اول آبان ساعت 20 از شبکه مستند پخش شده و بازپخش آن ساعت 24 و 9 صبح فردا است.

 

دیدگاهتان را بنویسید