222823

تامین اعتبار برای پرداخت فوق العاده فرهنگیان کشور/چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان

دنیای معدن: چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت سیزدهم برای پرداخت فوق العاده فرهنگیان کشور تأمین اعتبار شده است.

به گزارش دنیای معدن، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دیدار با جمعی از نمایندگان فرهنگیان، مدیران مدارس و بازنشستگان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا اظهار داشت: طرح رتبه بندی معلمان به همت مجلس شورای اسلامی، با پشتیبانی دولت سیزدهم و با وجود محدودیت ها در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری است.

علیرضا کاظمی افزود: اجرای این طرح موجب می شود که صلاحیت معلمان کشور ارتقا یافته و بخشی از مسائل و مشکلات معیشتی آنان نیز برطرف شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بزرگترین پروژه فناوری اطلاعات شامل یکپارچه سازی سامانه طی ۲ ماه اخیر در این وزارتخانه انجام شد.

کاظمی عنوان کرد: پس از این اقدام مهم فضایی شفاف تر برای مدیریت بر وزارت پهن پیکر آموزش و پرورش ایجاد شد که دستاورد ارزنده ای محسوب می شود.

وی ادامه داد: سه اقدام مهم انجام شده در وزارت آموزش و پرورش از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون شامل بازگشایی آرام و تدریجی مدارس، تأمین اعتبار چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت فوق العاده فرهنگیان کشور و یکپارچه سازی سامانه است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید به معلمان که رکن اساسی تعلیم و تربیت در کشور هستند توجه بیشتر و جدی تری شود.

کاظمی بیان کرد: استمرار نظام آموزشی و تعلیم و تربیت در کشور از طریق فضای مجازی به دلیل شرایط کرونایی کار سنگین و پیچیده ای بود.

وی با اشاره به اینکه معلمان فوت شده در کشور بر اثر بیماری کرونا مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت هستند، افزود: تمامی نکات مطرح شده از سوی فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با جدیت پیگیری می شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مسئولان این وزارتخانه برای خدمت رسانی هر چه بهتر و بیشتر به معلمان کشور و کاهش مسائل، مشکلات و دغدغه های آنان از هیچ تلاش و اقدامی دریغ نمی کنند.

بازگشایی حضوری مدارس ۱۱۷ کشور دنیا

کاظمی عنوان کرد: ۱۱۷ کشور جهان مدارس خود را به طور کامل بازگشایی کردند و ایران نیز جزو ۲۳ کشوری است که هنوز به طور مجازی اقدام به ارائه آموزش به دانش آموزان می کند.

وی ابراز داشت: حوزه آموزش و پرورش کشور نیاز به تحول اساسی و بنیادین در محتوا دارد و با ساختار کنونی نظام آموزشی و تعلیم و تربیت نمی توان به سرمنزل مقصود رسید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید نیروهای انسانی آموزش دیده و باکیفیت تر وارد بدنه آموزش و پرورش کشور شود.

اختصاص ۴۰میلیاردریال تسهیلات قرضه الحسنه به معلمان دنا

اختصاص ۴۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه به معلمان شهرستان دنا که در زلزله بهمن ماه سال گذشته منازل مسکونی آنها دچار آسیب شده بود یکی از مصوبات این نشست بود.

دیگر مصوبه این نشست اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای خرید تبلت و توزیع بین دانش آموزان نیازمند کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهرستان زلزله زده دنا بوده است.

در این نشست پنج میلیارد ریال نیز برای ساخت دارالقرآن الکریم در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا اختصاص یافت.

شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت دارای ۲ بخش مرکزی و پاتاوه است.

شهر سی سخت در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۱۷۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید