222195

قیمت زغال سنگ چین به بالاترین سطح تاریخ رسید

قیمت زغال سنگ چین پس از آن که ۶۰ معدن زغال سنگ این کشور در بزرگترین منطقه تولید زغال سنگ آن با بارش شدید باران، سیل و رانش زمین مجبور به تعطیلی شدند، به بالاترین سطح تاریخ رسید.

به گزارش دنیای معدن به نقل از اویل پرایس، قیمت زغال سنگ چین پس از آنکه ۶۰ معدن زغال سنگ این کشور در بزرگترین منطقه تولید زغال سنگ آن با بارش شدید باران، سیل و رانش زمین مجبور به تعطیلی شدند، به بالاترین سطح تاریخ رسید و وضعیت بحرانی انرژی را بدتر از پیش کرد.

قیمت پیش خرید هر تن زغال سنگ در بورس ژنگژو ۱۲ درصد جهش کرد و به ۲۱۹ دلار رسید که این بالاترین رکورد ثبت شده در این بورس می باشد.

بارندگی سنگین در چند روز اخیر باعث شده است حدود ۲ میلیون نفر از اهالی استان شمالی شانژی چین محل زندگی خود را ترک کنند. این منطقه بزرگترین منطقه تولید زغال سنگ در چین به حساب می آید.

از مجموع ۶۸۲ معدن زغال سنگ این استان ۶۰ معدن به علت سیل تعطیل شده اند.

اختلال در تولید زغال سنگ چین درست در زمانی اتفاق می افتد که دومین اقتصاد بزرگ جهان با کمبود زغال سنگ و بحران قطعی برق روبرو شده است. این بحران رشد اقتصادی چین را به مخاطره انداخته است.

همین هفته گذشته بود که مقامات چینی به علت کمبود تولید برق سفارش دادند ۷۲ معدن زغال سنگ مغولستان تولید خود را حدود ۱۰۰ میلیون تن افزایش دهند. چین همچنین به معادن زغال سنگ خود دستور داده است حتی در صورتی که به سهمیه تولید خود رسیده باشند باز هم تولید این سوخت فسیلی با آلایندگی بالا را ادامه دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید