239232

صدور ۶۰ فقره مجوز واردات ماشین آلات معدنی در خراسان رضوی

دنیای معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ فقره مجوز واردات ماشین آلات معدنی در خراسان رضوی صادر شده است.

به گزارش دنیای معدن، محمد توکلی در گفت وگویی در خصوص وادات ماشین آلات معدنی به خراسان رضوی طی سال جاری اظهار کرد: در استان ۹۷۲ معدن دارای پروانه معتبر است. همچنین بیش از ۱۰ سال از عمر ۸۰ درصد ماشین آلات معدنی خراسان رضوی می گذرد؛ بنابراین با توجه به بالا بودن قیمت ماشین آلات معدنی نو، معدن کاران تمایل بیشتری به دریافت ماشین آلات دسته دوم دارند.

وی درباره هدفگذاری واردات ماشین آلات معدنی به خراسان رضوی با توجه به ارزش و وزن آن افزود: با توجه به اصلاح بخشنامه واردات ماشین آلات معدنی هنوز تعداد دقیق آن فعلا مشخص نبوده و پس از تائید وزارتخانه در سامانه جامع تجارت این موضوع مشخص می شود اما در مجموع واردات ماشین آلات معدنی رشد قابل توجهی داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره تعداد ماشین آلات معدنی وارد شده به استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر محدودیتی وجود ندارد و تعداد ماشین آلات بر حسب میزان استخراج سالانه، میزان باطله برداری و نوع ماده معدنی محاسبه می شود. از سال گذشته تا کنون بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی به استان وارد شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید