235368

۸۵ درصد از ماشین‌آلات بخش معدن خراسان رضوی فرسوده هستند

دنیای معدن: معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۸۵ درصد از ماشین‌آلات بخش معدن استان فرسوده و عمر بالای ۱۰ سال دارند.

به گزارش دنیای معدن، محمد توکلی روز شنبه افزود: فرسودگی ماشین آلات در این بخش با وجود ذخایر قابل توجه معدنی در کشور باعث شده است، معدنکاران ایرانی در شرایط ناعادلانه با معدنکاران جهانی رقابت کنند.

وی اظهار داشت: به تازگی واردات ماشین آلات معدنی بدون سابقه ساخت در داخل کشور بدون محدودیت آزاد شده است و در سایر ماشین ‌آلاتی که توان ساخت داخل آنها وجود دارد، واردات انجام نخواهد شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۴۸۳ معدن به دلیل عدم صلاحیت فنی و مالی بهره‌بردار و کمبود ماشین آلات معدنی به صورت غیرفعال و راکد درآمده‌اند و حداکثر تلاش این سازمان فعال‌سازی این معادن از طریق اعطای تسهیلات به بهره‌برداران و معرفی آنان برای واردات ماشین‌آلات دسته دوم برای شروع کار است، در غیر این صورت از طریق مزایده واگذار می‌شوند.

توکلی افزود: نخستین مزایده در این خصوص برای واگذاری ۲۸۰ معدن با حضور ۲۳۰ نفر از متقاضیان بخش خصوصی برگزار شد که نتایج آن بزودی اعلام می شود، تا پایان سال  ۲ مزایده دیگر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به صدور پروانه بهره برداری برای ۱۰ معدن جدید در خراسان رضوث طی سه ماهه نخست امسال گفت: بیش از ۹۰۰ معدن با استخراج اسمی ۲.۸ میلیارد تن در سال در این استان پروانه بهره‌برداری دارند./ایرنا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید