231106

تمدید پروانه معادن در خراسان رضوی مشروط شد

دنیای معدن: معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از این پس پروانه بهره برداری هیچ معدنی در این استان بدون ارایه گزارش نقشه برداری هوایی آن تمدید نمی شود.

به گزارش دنیای معدن،محمد توکلی روز دوشنبه در گفتگویی افزود: انجام نقشه برداری هوایی معادن با استفاده از شیوه های نوین و پهپاد در خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور در حال انجام است که این اقدام در راستای اجرای سیاستهای نظارتی و حاکمیتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و حفظ حقوق بیت المال با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن استان صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در نخستین مرحله، نقشه برداری هوایی از ۱۵۵ معدن استان خراسان رضوی با استفاده از پهپاد در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: معادنی که نقشه برداری هوایی آنها در حال انجام است شامل خاک صنعتی، سنگ آهک، مگنتیت، هماتیت،طلا، فلدسپات، کرومیت، مس، کائولن، کلسیت، گرانیت، مارن، مرمر آراگونیتی، منگنز، فلورین، مخلوط کوهی و آبرفتی و مرمریت هستند که در ۱۹ شهرستان خراسان رضوی واقع شده اند.

وی اظهار داشت: همه معادن در شرف تمدید پروانه قبل از ارائه طرح بهره برداری خود باید به صورت سالانه با هماهنگی سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی نسبت به انجام عملیات نقشه برداری و تعیین میزان استخراج واقعی و ذخیره مانده اقدام نمایند و گزارش مربوطه را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارایه دهند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۶۹ معدن جدید با ذخیره ۲۷ میلیون تن و استخراج سالانه یک میلیون و ۹۳ هزار تن در خراسان رضوی به بهره برداری رسیده است.

توکلی ادامه داد: این معادن شامل مواد معدنی سنگ آهن ،مس، کرومیت ،سنگ لاشه، سرب، روی، سلیس و مرمریت در شهرستانهای مشهد، سبزوار، تربت حیدریه، تایباد، فریمان، گناباد، تربت جام، خواف، چناران، نیشابور، بردسکن، جغتای، داورزن و کاشمر است که حجم سرمایه گذاری آنها یکهزار و ۴۰۵ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی این معادن ۳۶۱ نفر است.

وی گفت: با بهره برداری از معادن جدید، شمار معدن های دارای پروانه بهره برداری خراسان رضوی به یکهزار و ۲ معدن با ذخیره ۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تن و استخراج سالانه ۵۵ میلیون تن افزایش یافته است که بدین ترتیب مجموع سرمایه گذاری کل معادن استان به ۲۴ هزار و ۸۲۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۲۴۶ نفر رسیده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید