237915

ساخت بزرگترین باکت شاول موجود در کشور توسط هپکو

دنیای معدن- مدیر پروژه قطعات معدنی ماشین آلات هپکو گفت: باکت شاول 2100 توسط هپکو ساخته و به معادن عرضه شد.

به گزارش دنیای معدن، سامان نمکی، اظهار کرد: باکت شاول 2100 P&H به عنوان بزرگترین شاول موجود در کشور در هپکو ساخته شد و در حال حاضر در معدن مس سرچشمه در حال کار است.

وی با بیان اینکه این دستگاه برای حمل سنگ معدن و بارگیری دامپتراک های بزرگ کاربرد دارد، گفت: برای اولین بار این سایز باکت در کشور توسط هپکو ساخته و توسط این شرکت بومی سازی شد.

نمکی با اشاره به اینکه باکت شاول 2100 با قیمتی معادل نصف یا یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی در هپکو قابل تولید است، گفت: زمانی که یک دستگاه باکت وارد کشور می شود، باید یدک آن نیز وارد شود، چراکه پس از مدتی دستگاه اولیه فرسوده می شود و نیاز به ترمیم و تعمیر دارد و باید از یدک استفاده شود، اما با توجه به تحریم و آمریکایی بودن این دستگاه و مشکلات واردات و قیمت آن، از هپکو برای تامین این نیاز کمک خواسته شد، بر این اساس این باکت شاول طراحی و ساخته شد و دانش فنی موجود در هپکو موفق به تولید چنین دستگاهی شد که دقیقا به مانند نمونه آمریکایی آن کارایی دارد.

وی تصریح کرد: تکنولوژی ساخت، انتخاب مواد، فرآیند جوشکاری و ریخته گری پروسه ای است که مختص هپکو است و هپکو در این زمینه نسبت به دیگر شرکت ها مزیت دارد.

نمکی افزود: با معادن مختلف کشور مذاکراتی صورت گرفته و این محصول به آنها ارائه شده و سفارشاتی نیز گرفته شده و در واقع از تولید این محصول در هپکو استقبال شده است.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید