225197

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور:

هپکو نیاز‌های معدنی شستا را تامین می‌کند

دنیای معدن: موسوی در حاشیه بازدید از صنایع اراک گفت: نیاز‌های معدنی شستا از هپکو تامین می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در حاشیه بازدید از ۴ کارخانه و صنعت بزرگ اراک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات کارخانه هپکو ظرفیت خالی تولید است برای جبران بخشی از مشکلات این کارخانه به ارگان‌های تابعه شستا دستور داده شده که برای رفع نیاز‌های ماشینی خود به خصوص در بخش معدن از تولیدات کارخانه هپکو خرید کنند.

موسوی با اشاره به اینکه به زودی این موضوع به صورت مکتوب ابلاغ می‌شود افزود: باید جلوی واردات ماشین آلات دست دوم راهسازی گرفته شود و کارخانه هپکو باید به صنعت درجه یک تبدیل شود.

او اضافه کرد: به لطف خداوند وضعیت واگن پارس مناسب است، اما در آذرآب مشکلاتی وجود دارد و با اینکه مشکلاتی متفاوت از فعالیت ماست، اما برای حل آن تلاش می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در نشستی در کارخانه واگن پارس هم گفت: برنامه ما در تامین اجتماعی این است که گره‌هایی را که می‌شود باز کرد را گره گشایی کنیم تا تولید و اشتغال کارگر حفظ شود.

او با اشاره به اینکه تلاش‌ها در واگن‌پارس نتیجه بخش بوده بیان کرد: واگن پارس افتخار ملی است و باید از الگوی کاری واگن پارس برای حل مشکل کارخانه‌ها استفاده کرد.

بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه این بازدید‌ها از افزایش فضای تعامل کارگری خبر داد.

آصفری نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم علت سفر اعضای فراکسیون کارگری مجلس را بررسی مشکلات برای یافتن راه حل دانست.

آصفری در جلسه هیات رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با تشکیلات کارگری و کارفرمایی استان مرکزی هم گفت: استان مرکزی قطب تولید و صنعت کشور است و در صورت استفاده از نیمی از ظرفیت کارخانه‌های استان مشکلات کشور هم حل میشود.

او نقدینگی و واردات را از جمله مشکلات اصلی و وجود ماشین آلات درجه یک تولیدی و نیروی انسانی را از مزیت‌های صنعت استان مرکزی دانست و از پیگیری این دغدغه‌های تشکل‌های کارگری در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

در ادامه جلسه اعضای فراکسیون و استانداری مرکزی و صنعتگران استان برگزار و موانع تولید و اشتغال از سوی نمایندگان کارگران استان اصلاح قانون کار، جلوگیری از قرارداد‌های موقت، بیمه و پرداخت بیمه حوادث کارگران، زیاد بودن ۳۵ سال فعالیت کارگران ساختمانی از جمله دغدغه‌های کارگران و تولید در این جلسه عنوان شد.

همچنین بلاتکلیف ماندن آندسازی آلومینیوم سازی اراک و روی زمین ماندن میلیارد‌ها تومان سرمایه، افزایش امنیت سرمایه گذاری و مشکلات پیمانکاری و تفاوت پرداخت‌ها هم از جمله دغدغه‌های کارگران و تولید بود که در این جلسه مطرح شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید