236376

ویدئو: واردات ماشین‌آلات معدنی با وجود ممنوعیت‌های سخت‌گیرانه/ کریمی: واردکننده ذی‌صلاح باید واردات را در اختیار گیرد

حجم ویدیو: 968.59K | مدت زمان ویدیو: 00:00:24 دانلود ویدیو

دنیای معدن: واردات ماشین‌آلات معدنی همچنان باوجود سخت‌گیری های وزارت صمت، همچنان ادامه دارد؛ درحالی که به گفته عضو کمیسیون صنایع مجلس، اگر قرار بر واردات است، باید از سوی شرکت‌های ذی‌صلاح صورت گیرد.

 اعظم ذوالفقاری منظری؛ * چالش میان واردکنندگان ماشین‌آلات معدنی و هپکو، به عنوان قدیمی‌ترین تولیدکننده داخلی این دستگاه‌ها، بر سر واردات همچنان ادامه دارد و معدنی‌ها درحالیکه مشغول واردات این دستگاه‌ها هستند، به طور مداوم از معایب سخت‌گیری‌های اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت بر واردات، خبر می‌زنند و مصاحبه می‌کنند. آنان حتی بر سر تعرفه واردات هم ان قلت می‌آورند.

 

نکته مهم این است که دستگاه‌هایی وارد می‌شود که داخل کشور مشابه آن تولید می‌شود. در آخرین مورد از فیلم‌های ارسالی به خبرگزاری دانشجو، یک دستگاه بیل زنجیری ۴۰۰ PC کوماتسو بود که هم اکنون همین دستگاه در خط تولید هپکو درحال تولید است.

علی‌اکبر کریمی، عضو کمیسیون صنایع و نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما تاکید می‌کند که اصل حمایت از صنایع داخلی در مسأله واردات، ارجحیت دارد و در صورتی باید سراغ واردات برویم که بیشتر از ظرفیت داخل، به این دستگاه‌ها نیاز وجود داشته باشد.

 

کریمی با اشاره به اینکه تقاضا برای ماشین‌آلات راه و شهرسازی و معادن بالا نیست، می‌گوید: حوزه واردات ماشین آلات معدنی به خصوص ماشین آلات مستعمل، مرکز فساد شده و کار به سندسازی هم کشیده شده است. این ماشین‌آلات در سال‌های گذشته صرفا توسط سودجویان وارد می‌شد که صرفا به فکر منافع خود بوده‌اند.

 

او تاکید می‌کند: اگر قرار است ماشین آلاتی وارد شود این کار باید توسط واردکنندکان ذی صلاح که توانایی پشتیبانی آن را دارند انجام شود که همراه با انتقال تکنولوژی و فناوری نیز باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید