228299

اراده ای برای حمایت از معادن زغال سنگ نیست

دنیای معدن: دبیر انجمن زغال سنگ ایران با تأکید براینکه لازمه تامین تمام نیاز داخلی سرمایه گذاری در بخش معادن زغال سنگ است،گفت: اصلاً اراده ای برای حمایت از معادن زغال سنگ وجود ندارد و فعالان این حوزه محکوم به فعالیت آن هم در سخت ترین شرایط هستند.

به گزارش دنیای معدن، سعید صمدی در گفت وگویی، با اشاره به اینکه بعد از سفر چند ماه گذشته رئیس جمهور به طبس صحبت های زیادی مبنی بر حمایت از معادن زغال سنگ مطرح شد، اظهار داشت: در آن سفر آقای رئیس جمهور تاکید کردند چرا با توجه به ذخایر بسیار بالا در معادن زغال سنگ، ما همچنان سالانه 400 تا 500 میلیون دلار واردات داریم. در همین زمینه قرار شد دستگاه های مربوطه این موضوع را بررسی و اقدامات لازم را برای توسعه بخش زغال سنگ کشور انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه لازمه تامین تمام نیاز داخلی سرمایه گذاری در بخش معادن زغال سنگ است، افزود: برای جذب سرمایه گذاری نیز باید قیمت های معقولی برای زغال سنگ تعیین شود تا سرمایه گذاری در این حوزه را توجیه کند چرا که پروسه اجرایی یک سرمایه گذاری در بخش معادن زغال سنگ دو تا سه سال زمان می برد.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران تصریح کرد: در حال حاضر میزان ذخایر قطعی ما در بخش زغال سنگ یک میلیارد و 200 میلیون تن است اما متاسفانه فقط یک میلیون و 800 هزار تن زغال سنگ تولید می شود این درحالی است که نیاز داخل 3 میلیو ن و200 هزار تن زغال سنگ است.

صمدی در ادامه صحبتهای خود با اعلام اینکه بعد از تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر حمایت از معادن زغال سنگ نامه نگاری های مختلفی با وزارت صنعت و بخش های مربوطه برای حمایت از این حوزه انجام داده ایم، افزود: متاسفانه هیچ کدام از نامه های ما پاسخ داده نشد حتی ایمیدرو نیز هیچ صحبتی مبنی بر حمایت از این حوزه را مطرح نکرد. به نظر می رسد گویا اصلا اراده ای برای حمایت از معادن زغال سنگ وجود ندارد و فعالان این حوزه محکوم به فعالیت آن هم در سخت ترین شرایط هستند.تسنیم

 

دیدگاهتان را بنویسید