226270

480 میلیون دلار برای واردات ماشین‌آلات مستعمل عمرانی و معدنی صرف شده است

دنیای معدن: نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه حجم واردات ماشین‌آلات معدنی و عمرانی از سال 98 تا پایان سال جاری 480 میلیون دلار بوده، گفت: مافیا در این حوزه اقدام به واردات ماشین‌آلات مستعمل کرده و منابع ارزی کشور را در گورستان ماشین‌آلات مستعمل دفن کرده‌ است.

به گزارش دنیای معدن، علی اکبر کریمی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 23 آذر ماه) مجلس گفت: اگرچه اقدامات امیدآفرین انجام گرفته در ماه‌های آغازین دولت مردمی و انقلابی دکتر رئیسی نمی‌تواند پاسخگوی همه انتظارات و مطالبات مردم از رئیس جمهور و دولت وی باشد، ولی اکثر مردم و صاحب نظران منصف اذعان دارند که عملکرد دولت در ماه‌های ابتدایی در سطح قابل قبولی بوده و باید به دولت در تکمیل تیم اجرایی خود در دستگاه‌ها و اجرای برنامه‌ها فرصت داده شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور مهم‌ترین مشکل مردم تورم و بی‌ثباتی قیمت‌هاست. عوامل مؤثر بر تورم به ویژه عوامل داخلی باید تحت کنترل دولت قرار گیرد. در این مسیر اصلاح ساختار نظام بانکی و نظارت جدی بر بانک‌ها و جلوگیری از خلق اعتبار توسط آنها و جلوگیری از کسری بودجه واقعی دولت، می‌تواند دو راهکار مهم و مؤثر برای مقابله با تورم باشد.

وی افزود: در شرایط تورمی موجود هر روز ارزش واقعی دریافتی حقوق‌بگیران کمتر می‌شود. درخواست افزایش حقوق متناسب با میزان تورم موجود مطالبه بحقی است اما باید بدانیم که افزایش حقوق‌ها از روش‌هایی که منجر به تورم بیشتر شود، کشور را در دور باطل بین رشد حقوق‌ها و رشد تورم گرفتار خواهد کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: اکنون که دشمنان خارجی ملت ایران و عوامل نفوذی آنها در داخل از آغاز فعالیت دولتی انقلابی و مردمی و تقویت انسجام درونی ارکان نظام و ایجاد آمادگی کشور برای برداشتن گام‌های بلند، در استقرار عدالت و تحقق مطالبات بحق ملت، به وحشت افتاده‌اند و تمام توان خود را برای تلخ کردن این حلاوت به کام ملت به کار گرفته‌اند، همه باید هوشیار باشیم تا پیگیری مشکلات مردم در اجتماعات قانونی و رسانه‌ها در امور مختلف از قبیل کم‌آبی، آلودگی هوا، اشتغال، ازدواج و مطالبات صنفی اقشار مختلف مردم به ویژه فرهنگیان، کارگران و کارمندان پرتلاش و بازنشستگان عزیز که میراث ساختارهای اداری و اقتصادی کشور و برخی تصمیمات اشتباه مدیران در گذشته است، به بستری برای سوء استفاده دشمنان ملت ایران و عوامل نفوذی آنها تبدیل نشود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استفاده از سوخت مازوت به جای گاز در نیروگاه شازند و خروج روزانه صدها تن گوگرد از دودکش‌های این نیروگاه یکی از مهم‌ترین عوامل آلودگی شهر اراک است که نفس مردم این شهر را به شماره انداخته است.

وی افزود: جناب آقای رئیسی! قول و وعده آقای روحانی به مردم اراک برای حذف سوخت ازت از نیروگاه شازند طی سال‌های گذشته عملی نشد ولی مردم از شما انتظار دارند با دستور خود برای حذف سوخت مازوت از این نیروگاه و اجرا شدن کامل مصوبات طرح کاهش آلودگی هوای اراک سلامتی را به مردم مظلوم این شهر هدیه دهید.

کریمی خاطرنشان کرد: شرکت هپکوی اراک علیرغم تلاش‌های به عمل آمده هنوز در شرایط مطلوب رونق تولید قرار نگرفته است. یکی از موانع جدی در این شرکت واردات بی‌رویه ماشین‌آلات عمرانی و معدنی است. حجم واردات این ماشین‌آلات علیرغم تنگناهای ارزی از ابتدای سال 98 تا پایان آبان ماه سال جاری 480 میلیون دلار بوده است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مافیای واردکننده ماشین‌آلات معدنی مستعمل، منابع ارزی کشور را در گورستان ماشین‌آلات مستعمل دفن کرده‌اند. از وزارت صنایع انتظار داریم برای جلوگیری از واردات در این بخش اقدام جدی به عمل آورد.

وی در پایان با اشاره به دیگر مشکلات حوزه انتخابیه خود از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید