226051

بازار سنگ آهن و فولاد در 10 دسامبر

دنیای معدن: معاملات آتی سنگ آهن در میان ابهامات بازار در مورد فعالیت های ذخیره سازی مجدد زمستانی و کاهش تقاضای فولاد کاهش یافت.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان (DCE) برای تحویل ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز با 1.48 درصد یا 9.5 یوان (1.50 دلار) کاهش روزانه به 634.5 یوان در هر تن (99.60 دلار) رسید.

با این حال معاملات آتی میلگرد محدود شده و در طول جلسه معاملاتی صبح امروز به 4333 یوان در هر تن (680.20 دلار) رسید.

به نظر می رسد که خوش بینی بازار نسبت به افزایش عرضه پول به دلیل عدم اطمینان درمورد تقاضای فیزیکی فولاد در سال جدید کاهش یافته است.

اکثر تجار فولاد چین به دلیل نوسانات قیمت و کاهش تقاضای فولاد، برای ذخیره سازی موجودی فولاد در فصل زمستان محتاطانه عمل می کنند.

تمایلات نزولی بازار ممکن است منجر به کاهش فعالیت های ذخیره سازی مجدد فولاد در این فصل زمستان شود که جزو رویه های رایج در میان تجار و کارخانه ها برای ایجاد موجودی برای سال جدید است.

در همین حال به دلیل تلاش مقامات دولتی برای بهبود کیفیت هوا، محدودیت های شدید تولید فولاد در تانگشان تقاضای کلی را تحت تاثیر قرار داده است.

خریداران سنگ آهن در خریدهای خود مردد هستند و به دنبال جهت گیری بهتر بازار می باشند در حالی که برخی خریداران نگران حاشیه سود منفی واردات هستند که منجر به خرید کمتر محموله هایی مانند PBF شده است.

به طور کلی خریداران بیشتری همچنان محموله های سنگ آهن فاین عیار متوسط تخفیف دار مانند فاین Jimblebar را ترجیح می دهند درحالی که تقاضای کمتری برای محموله های فاین سینترینگ عیار بالا و کنسانتره وجود دارد.

بسیاری از فعالان تجاری همچنین انتظار دارند محموله های فاین عیار بالا مانند Carajas اصلاح شود زیرا واله محموله های بیشتری را تا پایان سال حمل خواهد کرد.

با این حال تجار حاضر در بنادر مشتاق خرید لامپ هستند زیرا آنها حاشیه سود بهتری را در کوتاه مدت پیش بینی می کنند.جعفری طهرانی

10/12/2021

❌Platts 62% $102.60 (-$4.10) MTD $102.94

❌MB 65% $122.50 (-$2.30) MTD $121.34

 

دیدگاهتان را بنویسید