225196

بازار واردات قراضه هند کاهشی شد؛ پاکستان شاهد افزایش است

دنیای معدن -کالانیش: تقاضای محدود برای شمش و میلگرد باعث کاهش رزرو قراضه وارداتی از سوی خریداران هندی شده است. منابع مختلف بازار به کالانیش گفته اند علیرغم قیمت های پایین پیشنهادی، کارخانه ها از رزرو مقادیر زیاد خودداری می کنند.

به گزارش دنیای معدن، قیمت های پیشنهادی برای قراضه HMS 1 از مبدا امارات با کاهش 5 تا 10 دلاری در هر تن به 470 تا 475 دلار در هر تن CFR منطقه Nhava Sheva و شمال هند رسیده است. قیمت های پیشنهادی برای قراضه HMS 1&2 80:20 با مبدا آفریقای غربی نیز به 460 تا 465 دلار CFR منطقه Mundra و Nhava Sheva و 470 دلار CFR گوا و Chennai رسیده است.

یک کارخانه مستقر در بمبئی هزار تن قراضه HMS 1&2 80:20 با مبدا آفریقای غربی را به قیمت 465 دلار در هر تن CFR منطقه Nhava Sheva  رزرو کرده است. شنیده شده که کارخانه های مستقر در Chennai محموله های کانتینری HMS 1&2 80:20 از آفریقای غربی را در سطوح قیمت 470 دلار در هر تن CFR رزرو می کنند.

براساس گزارش ها کارخانه های Gujarat نیز چند محموله کانتینری HMS 1&2 80:20 از امارات را با قیمت 450 دلار در هر تن CFR گجرات رزرو کرده اند.

تقاضای قراضه Mumbai و Jalna ضعیف است و یک تاجر در غرب هند می گوید ما شاهد واردات کم و تامین بیشتر از بازار محلی هستیم. انتظار می رود بازار در هفته آینده افزایشی باشد زیرا قیمت های پیشنهادی به ترکیه افزایش یافته است.

قیمت های پیشنهادی قراضه خرد شده از انگلیس و آمریکا در 550 دلار CFR منطقه Nhava Sheva باقی مانده است. با این حال معاملات در 540 دلار CFR منطقه Nhava Sheva ثبت شده است. قیمت های پیشنهادی برای قراضه اروپا 425 دلار یا 395 دلار در هر تن است. در هفته گذشته هیچ معامله ای برای قراضه شرد شده شنیده نشده است.

یک تاجر مستقر در شمال هند می گوید بازار ضعیف است و تقاضای محصولات نهایی فولاد در هفته گذشته نیز کاهشی بوده است.

این اخبار درحالی از هند به گوش می رسد که قیمت های قراضه وارداتی به پاکستان به دلیل افزایش هزینه های برق و بنزین، بالا رفته است. قیمت قراضه خرد شده در پاکستان به 555 دلار CFR پورت Qasim رسیده و قراضه وارداتی از امارات تا 525 دلار CFR پورت Qasim معامله می شود.

یک تاجر پاکستانی می گوید اگرچه تقاضای محصولات نهایی در پاکستان کم است اما به دلیل افزایش هزینه های تولید، قیمت های پیشنهادی قراضه داخلی و وارداتی افزایشی است. با این حال خریداران رزروهای بیشتر را متوقف کرده اند و کاهش قیمت ها را پیش بینی کرده اند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید