252122

پیش بینی بورس امروز 21 فروردین 1403 / 2 سیگنال مثبت و یک هشدار برای بازار

دنیای معدن: ورود پول و مازاد تقاضا در بازار سیگنال‌های مثبت معاملات دیروز بودند.

به گزارش دنیای معدن، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بورس تهران صعود کردند. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 21 فروردین- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل 19 هزار و 926 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 8 هزار و 404 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  256 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 2 هزار و 817 واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار)، شرکت ملی سرب و روی ایران (فسرب) و شرکت داروسازی امین (دامین) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت داروسازی آوه سینا (داوه)، شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) و شرکت سرمایه گذاری هامون صبا (وهامون) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای خلنت (شرکت لنت ترمز ایران)، قرن (شرکت پدیده شیمی قرن) و پکرمان (شرکت گروه صنعتی بارز) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت تأمین سرمایه دماوند (تماوند) و شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 86 نماد صف خرید داشتند و 39 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 22 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 257 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 40 درصدی به 142 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

دیروز شاخص‌های بورس تهران رشد کردند. شاخص کل به بالای مرز 2 میلیون و 250 هزار واحد رسید. نمادهای فارس، فملی، شپنا، وبملت، بوعلی، شبندر و نوری بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

به علاوه، پس از 5 روز بار دیگر پول حقیقی به بازار وارد شد. نمادهای فن افزار، بوعلی، وغدیر، فملی، نوری، خاور، فاراک، ولتجار، ذوب و ناما بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد افت کرد. ارزش معاملات خرد با کاهش 18 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 953 میلیارد تومان رسید.  

ورود پول و مازاد تقاضا در بازار سیگنال‌های مثبت معاملات دیروز بودند. به نظر می‌رسد پس از فروکش کردن تنش نظامی میان ایران و اسرائیل، حال انتظارات نسبت به قیمت سهام افزایشی شده است.

اما از سوی دیگر سخنگوی شرکت صنعت برق اعلام کرده که امسال نیز مشکل تأمین برق در فصل گرم سال وجود دارد و از 15 خرداد تا 15 شهریور ساعت کاری ادارات تغییر خواهد کرد.

مصطفی رجبی مشهدی گفته: «برای تغییر ساعت کار ادارات، مصوبه هیات وزیران در سال گذشته را داریم که همچنان قابل اجراست و امسال نیز اجرایی می‌شود که براساس آن ساعت کار ادارات از ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور تغییر می‌کند». بر اساس مصوبه سال گذشته هیات وزیران و به منظور مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال، ساعت کاری ادارات به شش صبح تا یک بعدازظهر تغییر یافت.

با این که فعلا خبری از محدودیت فعالیت صنایع در تابستان امسال منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد همانند سال گذشته، امسال نیز کشور با محدودیت برق مواجه است و احتمال کاهش یا توقف فعالیت برخی از صنایع بورسی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید