252044

تداوم رشد طلا و ارز | نزول بورس

دنیای معدن: به دنبال افزایش تنش ها در منطقه و احتمال گسترش درگیری های نظامی قیمت طلا و ارز شیب صعودی خود را حفظ کردند و بورس تا این لحظه نزدیک به 10 هزار واحد نزول کرده است.

به گزارش دنیای معدن، تنش های نظامی سم مهلکی برای بازار های سهام هستند به همین دلیل همه بازار های سهام در دنیا به ریسک تنش های نظامی واکنش منفی نشان می دهند. در چنین شرایطی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که سطح تنش ها را افزایش داد اثر منفی بر بازار سهام ایران گذاشت و هفته گذشته منجر به نزول شاخص بازار سهام شد. این روند امروز هم ادامه یافت و شاخص کل بورس تهران تا این لحظه یعنی تا ساعت 11 و 15 دقیقه نزدیک به 10 هزار واحد کاهش یافت و به 2 میلیون و 241 هزار واحد رسید. شدت نزول شاخص شاخص کل هم وزن اما سنگین تر است و این شاخص تا این لحظه که بیش از یک ساعت به پایان معاملات باقی مانده است با 1.5 درصد نزول به سطح 748 هزار واحد رسیده است.

تا این لحظه همچنین بیش از 600 میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شده است و نزدیک به 750 نماد با افت قیمت مواجه شده اند. این در حالی است که فقط90 نمادبا رشد اندک قیمت مواجه شده اند.

رشد قیمت طلا ارز

با وجود نزول بورس شیب قیمت طلا و ارز صعودی است به طوری که قیمت هر دلار آمریکا در ساعت 11 امروز به 64 هزارو 500 تومان رسیده و قیمت هر سکه طرح جدید نیز به محدوده 45 میلیون و 600 هزار تومان رسید. قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز  از مرز 3 میلیون 634 هزار تومان عبور کرده است.

در همین حال قیمت ربع سکه نیز به 17 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

رشد قیمت طلای جهانی

قیمت هر اونس طلا در بازار های جهانی نیز با وجود آنکه جروم پاول رئیس فدرال رزرو بار ها تاکید کرده است که فعلا برنامه مشخصی برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو وجود ندارد و باید شواهد آشکاری برای ظهور نشانه های کاهش نرخ تورم در سطح 2 درصد وجود داشته باشد باز هم رشد کرد و با ثبت رکورد جدیدی به 2329 دلار رسید.

مشخص نیست این رفتار طلای جهانی ناشی از چیست؟ آیا رشد قیمت دلار ناشی از افزایش ریسک های ژئوپولتیک است.یا برآوردی که بازار جهانی نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو دارد.

 قیمت نفت هم از سطح 90 دلار عبور کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید