251795

پایان بورس امروز ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / بازار سهام سرخ‌پوش به استقبال تعطیلات رفت

دنیای معدن: بورس روز پایانی هفته در حالی به کار خود خاتمه داد که اکثر نمادهای بورسی در طرف منفی نوسان ایستادند. به طوری که 75 درصد از نمادهای بازار سهام در پایان بورس امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

به گزارش دنیای معدن، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش 13 هزار و 291 واحدی که معادل 0.61 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 150 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نیز نزولی بودند؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز سه هزار و 898 واحد که معادل 0.53 درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح 732 هزار و 46 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را هشت میلیارد و 800 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 610 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

مانند روند روز معاملاتی گذشته شاخص ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 180 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 95 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. 

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم فن‌افزار، وپارس و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های وپارس، وبصادر و خودرو به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

وصنا با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، سدشت نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فن‌افزار، دانا و انرژی تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های فن‌افزار، پارسیان و مادیرا ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای خساپا، وبملت و خزامیا خارج شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های فن افزار، پارسیان و غالبر رقم خورد. همچنین وتجارت در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد دشیمی بود.

دیدگاهتان را بنویسید