251408

پیش بینی بورس امروز ۸ اسفند ۱۴۰۲

دنیای معدن: میهن تجارت- استقبال بازارهای سهام از معاملات روز سه شنبه در شرایطی است که شاخص های بورس تهران در روز دوشنبه افت نسبتاً سنگینی را تجربه کردند. برای پیش بینی بازار سهام امروز – سه شنبه 17 اسفند – به روند بازار سهام در آخرین روز کاری نگاه می کنیم. روز دوشنبه شاخص کل 16 هزار و 700 واحد و شاخص کل هم وزن 10 هزار و 689 واحد افت کرد. همچنین شاخص کل بورس 252 واحد کاهش و شاخص هم وزن 2437 واحد کاهش یافت.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس اوراق بهادار نمادهای پارسا (شرکت لاستیک تایر ایران یاسا)، ثمسک (شرکت سرمایه گذاری مسکن) و قمرو (شرکت قند مرودشت) بیشترین کاهش قیمت را در بازار روز یکشنبه داشتند و در معاملات فرابورسی اصفهان کشت. شرکت های مکانیزه کشاورزی (زکشت)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) و شرکت شیر ​​و گوشت زاگرس شهرکرد (زشقازا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضا در بازار

در معاملات روز دوشنبه 37 نماد در صف خرید و 110 نماد در صف فروش قرار گرفتند. ارزش کل صف های خرید با 10 درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به 106 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با 52 درصد افزایش به 392 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بازار سهام امروز

دیروز شاخص کل بورس تهران برای سومین روز افت کرد و به سطح 2 میلیون و 49 هزار واحد رسید. نمادهای شستا، وبملت، نوری، پارسان و خودرو بیشترین تاثیر کاهشی را بر شاخص داشتند.

همچنین برای پانزدهمین روز متوالی پول واقعی از بازار خارج شد. دیروز 347 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد که نسبت به روز شنبه 30 درصد افزایش داشته است. نمادهای وبملت، بیوتیک، خساپا، اخبار، وبصدر، سمره، وشهر، نوری، شگستر و سمسکن بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد کاهش یافت. ارزش معاملات خرد با 9 درصد کاهش نسبت به روز معاملاتی قبل به 3 هزار و 390 میلیارد تومان رسید. بنابراین دیروز بازار بیش از روزهای قبل افت کرد. تحلیلگران از هیجان فروش در بورس صحبت می کنند و کارشناسان اقتصادی معتقدند جذابیت بازارهای موازی مانند اوراق، سکه، دلار و ارز باعث افزایش خروج سرمایه از بورس شده است. دیروز سرانه فروش هر معامله گر حقیقی بیش از 6 میلیون تومان بیشتر از سرانه خرید بود. در چنین شرایطی به نظر می رسد بازار امروز نیز به ریزش ادامه دهد.

منبع: اکو ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید