244038

پیش بینی بورس تا آخر هفته!

دنیای معدن: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تا یک هفته آینده روند رو به رشد، اما با شیب کم را تجربه خواهد کرد.

به گزارش دنیای معدن، بهزاد الماسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: با توجه به اصلاح هفته‌های گذشته بازار سرمایه، شاخص کل محدوده حمایتی جدیدی را تشکیل داد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اصلاح چند هفته گذشته موجب شد تا همزمان هیجانت منفی در این بازار ایجاد شد. در ادامه، در هفته گذشته و در هفته جاری هیجانات منفی کاهش یافت، به طوری که از چهارشنبه هفته گذشته تا به امروز بازار سرمایه به روند حرکتی متعادل خودش ادامه داده است.

این تحلیل گر بازار‌های مالی ابراز داشت: اصلاح شاخص کل موجب شد تا منطقه حمایتی جدیدی شکل بگیرد و به همین دلیل اکثر سهم‌های بزرگ در منطقه حمایتی قرار گرفته‌اند.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به افزایش حجم و ارزش معاملات، شاخص کل بازار سرمایه حرکت متعادلی را در پیش خواهد گرفت و نماد‌هایی که از آنها خبر‌ها و گزارش‌های مثبتی شنیده می‌شوند، حجم معاملات بالاتر و تقاضای بیشتری را خواهند داشت و در نتیجه رشد بیشتری را نیز تجربه خواهند کرد.

وی افزود: نماد‌های بزرگ و نماد‌هایی که خبر‌ها و گزارش‌های خوبی نداشته اند، احتمالا رشد قیمتی هم نخواهند داشت.

الماسی گفت: شاخص کل بورس تا یک هفته آینده روند رو به رشد اما با شیب کم را تجربه خواهد کرد و شاخص کل نهایتا ۲۰۰ هزار واحد تقویت خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: یکی از عوامل تاثیر گذار بر بازار سرمایه شروع مذاکرات برجامی است و اگر خبر‌های خوشی در مورد مذاکرات شنیده شود، دید مثبتی را به بازار سهام خواهد داد و در این شرایط صنایع خودرو و بانک بیشترین ظرفیت رشد را خواهند داشت و پس از این دو گروه، صنایع پتروشیمی، پالایشی و فولادی نیز با خبر مثبت برجامی رشد خود را شروع خواهند کرد.

بهزاد الماسی در پایان تاکید کرد: روند ورود پول به بازار سهام در حال افزایش است و احتمالا از هفته دوم خرداد ماه شاخص کل بورس روند مثبت بهتری را به خودش بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید