243715

پیش بینی بورس امروز 24 اردیبهشت 1402

دنیای معدن: در یک ماه اخیر شاخص به سرعت صعود کرد و 4 کانال بالا آمد. حال شاخص با سرعت بیشتری و ظرف یک هفته نزول کرده و در آستانه بازگشت به سطحی قرار دارد و یک ماه پیش در آن قرار داشت.

به گزارش دنیای معدن، ریزش بورس ادامه دارد. بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های بازار سهام برای پنجمین روز معاملاتی متوالی ریزش کردند. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 24 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 63 هزار و 666 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 29 هزار و 901 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  964 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس افت 5 هزار و 816 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 96 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 577 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 14 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 86 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت بیمه ما (ما)، شرکت‌ کمک فنر ایند امین (خکمک) و شرکت لبنیات کالبر (غالبر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت فولاد شاهرود (فرود) و شرکت کی بی سی (کی.بی.سی) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای خمحرکه (شرکت نیرو محرکه)، خچرخش (شرکت چرخشگر) و خکار (شرکت ایرکا پارت صنعت) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) و شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 55 نماد صف خرید داشتند و 286 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 21 درصدی نسبت به روز قبل به 373 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 20 درصدی به 3 هزار و 814 میلیارد تومان رسید. 

در معاملات دیروز بورس تهران سقوط شاخص کل تداوم داشت. بدین ترتیب شاخص کل 63 هزار واحد پایین‌تر از روز چهارشنبه ایستاد. 

همچنین تعداد نمادهای قرمزپوش بازار نیز بیشتر بود و 86 درصد نمادها ریزش قیمت داشتند. نمادهای فولاد، فملی، میدکو، شستا، رمپنا، خودرو، وپاسار و اخابر بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. در مقابل ما، وملی و ثبهساز بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه فروش حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی 41 میلیون و 600 هزار تومان و سرانه خرید 26 میلیون و 600 هزار تومان بود. 

خروج پول حقیقی نیز برای پنجمین روز متوالی ادامه داشت و 3 هزار و 474 میلیارد تومان از بازار خارج شد. نمادهای فولاد، خساپا، خودرو، شتران و شستا بیشترین خروج سرمایه را داشتند. در مقابل خبنیان، حفارس، فسازان، دحاوی و ما بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند. 

در نتیجه شاخص در فاصله 14 هزار واحدی کانال 2.1 میلیونی قرار گرفت تا سهامداران دچار اضطراب سقوط به کانال پایین‌تر شوند. ناظران مرز 2 میلیون و 200 هزار واحدی را مرز مهمی برای معامله گران و سهامداران می‌دانند. اگر این مرز شکسته شود شاخص پس از یک ماه به کانال 2.1 میلیونی برگشته است. تحلیلگران تکنیکی سطح مقاومت تاریخی شاخص را رقم 2 میلیون و 100 هزار واحد می‌دانند و معتقدند شاخص اگر به کانال پایین‌تر برود، از این سطح مقاومت پایین‌تر نخواهد رفت. 

 

دیدگاهتان را بنویسید