243183

بازدهی بورس در هفته‌ای که گذشت

دنیای معدن: در پایان هفته اخیر روند صعودی شاخص کل بورس تهران متوقف شد، اما شاخص هم وزن به صعود ادامه داد.

به گزارش دنیای معدن- در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز دوشنبه ۲ هزار و ۳۶۳ واحد صعود کرد و روز سه‌شنبه ۴۲ هزار و ۲۳۷ واحد بالا آمد.

اما در آخرین روز معاملاتی هفته روند صعودی شاخص کل متوقف شد و ۳ هزار و ۴۲۲ واحد ریزش کرد. در حالی که شاخص هم وزن به صعود ادامه داد و در روز چهارشنبه بیش از ۵ هزار واحد صعود کرد.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۴۱ هزار و ۱۵۵ واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۱.۷ درصد شد.

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۲۵ هزار و ۷۴۰ واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت ۳.۴ درصدی را ثبت کرد.

رشد معاملات خرد سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۱۲۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بود که ۲۶ درصد بیشتر از هفته پیش بود. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۱۷ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۷ هزار و ۵۹۸ میلیاردی هفته پیشین، افزایش ۱۶ صدم درصدی داشته است.

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۷۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته پیشین ۳۰ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۶۷ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۹۹ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد و کمترین رقم ۵۴ میلیارد تومان بود که در روز سه شنبه ثبت شد.

افت میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۳۱۶ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۱۷ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان بود و در روز چهار شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان بود.

کاهش ورود سرمایه حقیقی

در هفته اخیر شاهد تداوم ورود پول حقیقی به بازار بودیم. در روز دوشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار ۵۵۴ میلیارد تومان بود و روز سه‌شنبه ۹۵۴ میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد.

در روز چهارشنبه نیز برای نهمین روز معاملاتی متوالی ورود پول ادامه داشت و ۷۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد.

در مجموع کل هفته ۲ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی ۷۴۰ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته قبل افت ۳۵ درصدی داشته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید