243379

پیش بینی بورس شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ریزش شاخص ادامه دارد؟

دنیای معدن: شاخص کل بورس در پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ با کاهش ۳ هزار و ۶۵۹ واحدی همراه شد.

به گزارش دنیای معدن، در پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، شاخص بورس ۳ هزار و ۶۵۹ واحد نسبت به روز کاری گذشته ریزش کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۷۳ واحد پایین آمد. بازدهی این شاخص منفی ۱۵ صدم درصد بوده است.

اما شاخص کل هم‌وزن بورس با رشد ۱۰ هزار و ۴۹۰ واحدی در رقم ۸۵۵ هزار و ۸۸۷ واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص مثبت ۱.۲۴ درصد بوده است.

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۲۴۳ واحدی به رقم ۳۱ هزار و ۹۶۶ واحد رسید. شاخص هم‌وزن فرابورس هم روند صعودی داشت و با افزایش ۲ هزار و ۹۱۲ واحد به سطح ۱۵۶ هزار و ۸۰ واحد رسید.

در جریان معاملات روز چهارشنبه بازار سرمایه ارزش کل معاملات بورس ۴۲ هزار و ۷۱ میلیارد تومان بوده است که از این میزان معامله، ۱۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان مربوط به اوراق بدهی بوده است.

همچنین ارزش معاملات خرد با افزایش ۱۵ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۲۳ هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس شنبه

حمید دستجردی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بورس گفت: ورود پول حقیقی به بورس می‌تواند مشکلاتی را برای بازار ایجاد کند. اکثر افرادی که در شرایط فعلی در حال ورود به بازار سرمایه هستند، نگاه کوتاه مدت به بورس دارند.

بیشتر بخوانید

■ بیشترین و کمترین بازدهی سهام در هفته گذشته

وی ادامه داد: در کوتاه مدت سرمایه ‌گذاران با ریسک بیشتری به نسبت میان مدت و بلندمدت مواجه هستند و به همین دلیل اصلاحاتی در بازار نیز وجود خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در پایان سال گذشته افزایش نرخ دلار مهم‌ترین و اصلی‌ترین محرکه رشد بازار سرمایه بوده است. در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیش از ۲ بار افزایش نرخ دلار را مشاهده کردیم، اما در یک سال گذشته دلار افزایش ۱۱۸ درصدی را تجربه کرد و بازار سرمایه هنوز نتوانسته است به عقب ماندگی خود پایان دهد.

دستجردی تصریح کرد: در صورت بررسی دقیق‌تر، مجموع پرتفوی یک ساله اخیر حدود ۵۶ درصد رشد کرده اند. این مسئله نشان می‌دهد بورس برای رسیدن به حداقل یکی از بازارهای موازی هنوز جای زیادی برای رشد دارد.

در حال حاضر، تمام متغیر‌های اقتصادی به نفع بازار سرمایه بوده و انتظار می‌رود نماگر اصلی بازار سهام تارگت‌های بالاتری را طی روز‌های آینده به خود ببیند. تا زمانی‌که خطر سیاسی و اقتصادی به‌خصوص در داخل کشور، بازار سرمایه را تهدید نکند، این روند نیز ادامه دار خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید