243174

دو نشانه جدید در بازار دلار

دنیای معدن: چند اتفاق، امید برخی معامله‌گران افزایشی بازار ارز را بیشتر کرده است. عبور قیمت دلار از یک مرز حساس و نزولی شدن شاخص کل بورس، از مهمترینِ این دلایل هستند.

به گزارش دنیای معدن، مشاهده دو نشانه جدید، امیدهای افزایشی برخی معامله‌گران ارزی را بیشتر کرده است. اولین نشانه از نگاه برخی فعالان، عبور دلار از مرز حساس ۵۲ هزار تومانی در بازار آزاد و قیمت‌های غیررسمی از دید بازارساز بود.

بازار ارز پس از تعطیلات نوروز بارها در نزدیکی مرز 52 هزار تومانی قیمت دلار، با فشار فروش مواجه شده بود و شکست این مرز در می‌تواند زمینه‌ساز جسارت بیشتر خریداران و ورود آن‌ها به بازار ارز شود.

در کنار این، دیروز شاخص کل بازار سهام در مسیر نزولی قرار گرفت. این موضوع امیدی را برای شماری از دلاری‌ها ایجاد کرد که بخشی از سرمایه از بازار سهام خارج و روانه بازار ارز شود. البته حداقل در روز چهارشنبه تمایل برای خرید سکه بیشتر از دلار بود و ممکن است بخشی از بورسی‌ها وارد بازار سکه شده باشند؛ بویژه اینکه گفته می‌شد سکه در بازار بورس کالا در کانال 33 میلیون تومانی معامله شده است. این در حالی بود که در بازار آزاد، قیمت سکه در کانال 32 میلیون تومان بود.

به باور برخی فعالان، در صورتی که شاخص کل بورس در مسیر نزولی قرار بگیرد، احتمال رشد بیشتر قیمت دلار وجود خواهد داشت. با این حال امروز بیشتر برای دلاری‌ها، حفظ مرز 52 هزار تومانی اهمیت خواهد داشت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید