239902

شاخص بورس کانال ۱.۵ میلیون واحدی را پس گرفت

دنیای معدن: کل بازار بورس امروز ۳۰ هزار واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۲.۰۶ درصد تقویت شد.

به گزارش دنیای معدن، شاخص هم وزن نیز ۷ هزار و ۵۰۶ واحد رشد کرد و در کانال ۴۴۳ هزار و ۹۸۴ واحدی قرار گرفت.

در این روز به ترتیب نماد‌های فارس، فولاد، فملی، کچاد و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل تقویت بازار سرمایه شدند.

در مقابل نماد‌های خساپا، وآذر، خراسان و دعبید بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

بازار سهام در معاملات امروز یک شنبه ۲۷ آذر تحت تاثیر گروه فلزات اساسی و محصولات شیمیایی سبز پوش شد.

امروز گروه فلزات اساسی و محصولات شیمیایی حجم معاملات زیادی را ثبت کردند، این صنایع که جزو صنایع صادرات محور هستند، بنیاد آن‌ها بسیار تقویت شده است، به طوری که ورود نقدینگی به این صنایع افزایش یافته است و همین عامل شاخص کل را تقویت کرد تا کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را پس بگیرد.

البته در بازار امروز نماد‌های بانکی نیز مورد توجه اهالی بازار سهام قرار گرفت، زیرا خبر و حواشی بانک‌ها در روز‌های اخیر افزایش یافته است و این موضوع موجب شده است تا بانک‌ها مورد توجه اهالی بازار سهام قرار گیرد. این خبر‌ها از عرضه دارایی‌ها و املاک مازاد بانک‌ها گرفته تا احتمال افزایش نرخ سود بانکی ادامه دارد.

البته در بازار روز یکشنبه نماد خودرویی‌ها همچنان بیشتر از سایر گروه‌ها مورد توجه اهالی بازار سهام است، به طوری که رتبه اول در حجم معاملات را به خود اختصاص داده است، با این که این گروه در شروع معاملات با سبز پوشی کار خود را آغاز کرد، اما در پایان معاملات با افت قیمتی کار خود را خاتمه داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید