240449

گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱

دنیای معدن: شاخص کل بورس روز یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۳۷۱۶۷ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۶۳۵ هزار و ۲۲۸ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ را بخوانید.

به گزارش دنیای معدن، بورس امروز دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که شاخص کل بورس یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۳۷۱۶۷ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۶۳۵ هزار و ۲۲۸ واحد آرام گرفت.

خبرهای مهم برای بورس امروز:

۱- محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:  دولت به دنبال ایجاد ثبات در بازار ارز است، اما به نظر نمی‌رسد تعیین نرخ ارز به شکل عدد ثابت قابل اجرا باشد.  

۲- هیات مدیره شکام مصوب نمود تا نسبت به تجدید ارزیابی زمین و ساختمان با هدف بروزرسانی ارزش دارایی‌ها و اصلاح ساختار مالی شرکت صورت گیرد و پس از آن نسبت به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی اقدام گردد.

۳- افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی کاما از محل سود انباشته مورد تائید حسابرس قرار گرفت.

۴- در لایحه بودجه ۱۴۰۲، دولت برای حقوق کارکنان افزایش ۲۰ درصدی را نسبت به سال گذشته به صورت متوسط در نظر گرفته است که در صورت تصویب مجلس این میزان افزایش، سال آینده اعمال خواهد شد

۵- در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، میزان یارانه نقدی برای سال آینده تغییری نخواهد کرد و یارانه‌های ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی ادامه دارد.

۶- قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی امروز ۱۸ دی ۱۴۰۱ بر مبنای میانگین هفتگی دلار نیمایی ۲۸۳.۷۱۸ ریال اعلام شد.

۷- سایپا پاییز امسال را با افزایش ۱۷۶ درصدی درآمد نسبت به پاییز سال گذشته به پایان رساند و در مقایسه با تابستان امسال رشد ۱۳ درصدی داشت.  

۸- برگزاری جلسات معارفه سهام شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران با نماد فروژ جهت عرضه اولیه نشست اول: سه‌شنبه ۲۰ دی ماه/ ساعت ۱۰:۳۰ و نشست دوم: چهارشنبه ۲۱  دی ماه/ ساعت ۱۰:۳۰،

۹- بانک مرکزی: امکان واردات کالا‌های اساسی (کنجاله، جو، ذرت و خوراک طیور) تا سقف ۱.۵ میلیارد دلار وفق ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهوری فراهم شد و فرایند تخصیص و پرداخت ارز برای محموله‌های موضوع ابلاغ یاد شده از امروز به فوریت انجام می‌شود.

۱۰- به دلیل تداوم و افزایش برودت هوا، شرکت گاز از تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ اقدام به قطع گاز ورودی به مجتمع نموده است که در نتیجه، واحد‌های آمونیاک و اوره (نماد خراسان)  به طور کامل از سرویس خارج شده و تولید آن‌ها تا اطلاع ثانوی قطع گردیده‌اند.

صف های خرید و فروش در پیش گشایش

تعداد نماد‌های در صف خرید: ۱۶۰ نماد | ارزش صف‌های خرید: ۱۶۷۰ میلیارد تومان

تعداد نماد‌های در صف فروش: ۱۱ نماد | ارزش صف‌های فروش: ۱۷۱ میلیارد تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید