240034

تحلیل هفتگی بورس؛

بورس، منتظر بودجه و اعلام سود بانکی/ رشد ۲۴ هزار واحدی هفتگی

دنیای معدن: بورس در هفته ای که گذشت شاهد افزایش بیش از ۲۴ هزار واحدی شاخص کل بوده اما معاملات با نوساناتی همراه شد.

به گزارش دنیای معدن از مهر، بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت با رشد ۲۴ هزار واحدی مواجه شده و از یک میلیون ۴۷۲ هزار واحد در انتهای معاملات دو هفته قبل به جایگاه یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد رسید.

معاملات روز شنبه

شاخص کل با ریزش ۲۸۴۰ واحدی به جایگاه یک میلیون و ۴۶۹ هزار واحد رسید اما شاخص هم وزن توانست رشد ۲۷۱۴ واحدی را کسب کند.

ارزش معاملات خرد به میزان ۴,۳۷۲ میلیارد تومان رسیده و ۲۹۶ نماد مثبت، ۸۶ نماد صف خرید، ۲۱۲ نماد منفی و ۹ نماد صف فروش بودند.

برآیند ورود و خروج پول نیز منفی ۴۳۹ میلیارد تومان بود، نمادهای فولاد، شپنا، فملی و کگل بیشترین تأثیر منفی و نمادهای فارس، وبملت، وپارس بیشترین تأثیر مثبت را از خود بر جای گذاشتند.

معاملات روز یکشنبه

شاخص کل در پایان معاملات با رشد ۳۰ هزار واحدی مواجه شده و به جایگاه یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی رسید، شاخص کل در معاملات امروز با ارزش معاملات خرد بالای معامله شد، ارزش معاملات خرد به ۶,۱۲۴ میلیارد تومان رسید.

در معاملات ۳۷۴ نماد مثبت، ۹۶ نماد صف خرید، ۱۱۹ نماد منفی و ۵ نماد صف فروش بودند. نمادهای صادرات محور با افزایش نرخ نیما در معاملات امروز صعودی شدند، نمادهایی مانند فارس، فملی، فولاد، کچاد، وغدیر، نوری، شپنا.

معاملات روز دوشنبه

شاخص کل در معاملات بازار سرمایه وضعیت عجیبی داشته و در ابتدای معاملات با عرضه مواجه شده، در میانه معاملات وضعیت صعودی گرفت و در انتهای معاملات با عرضه بیشتر مواجه شده و در نهایت با صعود ۶۷۵ واحدی به کار خود پایان داد و در ناحیه یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد بسته شد.

نکته مثبت معاملات اما ارزش معاملات بالا بوده که نشان می‌دهد بورس همچنان مستعد رشد است، ارزش معاملات خرد امروز ۶,۱۱۰ میلیارد تومان بوده و ۱۶۶ نماد، ۹۰ نماد صف خرید، ۳۵۱ نماد منفی و ۲۷ نماد صف فروش بودند.

برآیند ورود و خروج پول در معاملات بازار سرمایه به میزان منفی ۹۶۸ میلیارد تومان بود.

معاملات روز سه شنبه

شاخص کل در انتهای معاملات با ریزش ۸۸۰۰ واحدی مواجه شده و حمایت یک میلیون و پانصد هزار واحد را از دست داده و به جایگاه یک میلیون و ۴۹۲ هزار واحد رسید.

ارزش معاملات خرد ریزشی بوده و به ۴,۹۶۰ میلیارد تومان رسیده اما هنوز هم بالا بوده و امید برای بازگشت شاخص کل به بالای نقطه یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد وجود دارد، برآیند ورود و خروج پول هوشمند در معاملات به میزان منفی ۱۱۷ میلیارد تومان بود.

هفته جاری بورس به کدام سمت می‌رود؟

شاخص کل در پایان معاملات روز چهارشنبه با رشد ۴۱۰۶ واحدی به جایگاه یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد رسید، شاخص کل توانست در این هفته مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را بشکند اما دوباره عقب نشینی کرد تا با نفس دیگر بتواند آن را بشکند، هفته آینده دو موضوع مهم می‌تواند بورس را تحت تأثیر جدی قرار دهد، اولین موضوع اساسی نرخ بهره بانکی است که با درخواست بانک مرکزی برای افزایش مواجه شده و باید منتظر بود کدام نظر در تیم اقتصادی می‌تواند موفق شود، افزایش یا کاهش نرخ بهره.

موضوع دیگر در این هفته متغیرهای بودجه است که تأثیر بسیار مستقیمی در اواسط هفته جاری خواهد داشت و بورس را می‌تواند با صعود یا نزولی جدی مواجه کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید