239725

بورس روز 20 آذر 1401/ شاخص کل اندکی بهبود پیدا کرد

دنیای معدن: شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به روز قبل 5 هزار و 623 واحد بیشتر شد و در محدوده 1 میلیون و 389 هزار و 361 واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز گذشته هزار و 419 واحد افزایش پیدا کرد و 414 هزار و 250 واحد شد.

به گزارش دنیای معدن، امروز ارزش معاملات کل بازار سهام در محدوده 6 هزرا و 276 میلیارد تومانی قرار گرفت. نمادهای «فملی»، «شپنا» و «شتران» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس روز جاری داشتند. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار باز هم منفی شد و 29 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی در روز جاری به سهم «خودرو»، شرکت ایران خودرو، مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «خساپا» و «خاور» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

با توجه به رشد پیش آمده در بازارهای موازی، کارشناسان انتظار داشتند بازار بورس در روز جاری سبز رنگ به پایان برسد. با این حال از دید برخی از کارشناسان بورسی یک مثلث نزولی در شاخص کل دیده می‌شود که ممکن است افت شاخص را در روزهای آینده رقم بزند. اما در صورتی که حجم معاملات بازار در روزهای آتی بیشتر شد و افراد بیشتری سرمایه خود را به این بخش وارد کنند، احتمالا شاخص کل همچنان صعودی باقی خواهد ماند.

درباره نماد غگرجی بدانید

شرکت بیسکویت گرجی با نماد غگرجی در بازار دوم بورس حضور دارد. هم اکنون ارزش بازاری این سهم به 534 میلیارد و 375 میلیون تومان می‌رسد. شرکت‌های پاکنام تولید گستر، یک شخص حقیقی، صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی اکسیرسودا و صندوق سرمایه گذاری سهامی اهرمی کاریزما بیشترین سهم غگرجی را در اختیار دارند.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید