237570

سقوط شاخص کل با طعم برجام و فرار حقیقی ها

دنیای معدن: شاخص کل در معاملات روز شنبه با کاهش بیش از ۱۵٬۵۰۰ واحدی همراه شد و تا سطح یک میلیون و ۳۳۰هزار واحدی پایین آمد. شاخص هم وزن هم با افت بیش از ۶٬۳۰۰ واحدی تا سطح ۳۸۶ هزار واحدی عقب نشینی کرد. ارزش معاملات خرد بازار امروز برابر با ۲هزار و ۲۴۸ میلیارد تومان بود.حقیقی در جریان معاملات امروز حدود ۵۸۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند؛ به بیان دیگر حقیقی ها حدود ۲۶ درصد ارزش معاملات خرد از بازار خارج کردند که بیش ترین میزان از ابتدای سال محسوب می شود.

به گزارش دنیای معدن، بازار سهام امروز نمودی از تشدید فضای نااطمینانی اقتصادی و سیاسی کشور بود. همانگونه که در گزارش پیش بینی بورس روز شنبه اشاره شده بود، اگر از خبرهای برجامی فاکتور می گرفتیم، سناریو بازگشت شاخص کل محتمل بود اما مسائل برجامی این روزها بیش از گذشته دوباره نمود پیدا کرده است. شاید بتوان گفت احیای برجام در سخت ترین حالت ممکن قرار دارد و بسیاری از افراد پایان برجام را قطعی تلقی می کنند.

در این شرایط شاخص کل در معاملات روز شنبه با کاهش بیش از ۱۵٬۵۰۰ واحدی همراه شد و تا سطح یک میلیون و ۳۳۰هزار واحدی پایین آمد. «فولاد» با ۱٬۵۵۰ واحد، «شبندر» و «فملی» با هزار واحد و «شپنا» با ۸۶۰ واحد بیش ترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند و «فارس» با ۱٬۱۷۰ واحد از افت بیش تر شاخص کل جلوگیری کرد.

شاخص هم وزن هم با افت بیش از ۶٬۳۰۰ واحدی تا سطح ۳۸۶ هزار واحدی عقب نشینی کرد.

شاخص فرابورس نیز افت بیش از ۲۰۰ واحدی را تجربه کرد و تا مرز ۱۸هزار واحدی کاهش پیدا کرد.

ارزش معاملات خرد بازار امروز برابر با ۲هزار و ۲۴۸ میلیارد تومان بود.

حقیقی در جریان معاملات امروز حدود ۵۸۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند؛ به بیان دیگر حقیقی ها حدود ۲۶ درصد ارزش معاملات خرد از بورس خارج کردند که بیش ترین میزان از ابتدای سال محسوب می شود.

«خودرو» با ۳۱ میلیارد تومان، «بپاس» با ۲۱ و «خساپا» با ۲۰ میلیارد تومان بیش ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند. در نقطه مقابل، «خدیزل» با ۹، «وسالت» با ۴، «میهن» با ۲ میلیارد تومان بیش ترین بیش ترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.

«خودرو و ساخت قطعات» با ۹۰ میلیارد تومان، «محصولات شیمیایی» با ۶۰ و «فرآورده های نفتی» با ۵۵ میلیارد تومان بیش ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید