231940

بورس در دره سقوط ماند

دنیای معدن: روند حرکت شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات نزولی بود و تا یک میلیون و۴۵۱ هزارواحد کاهش یافت، در ادامه معاملات هرچند حرکتی صعودی داشت اما باز هم چراغ قرمز باقی ماند.

به گزارش دنیای معدن، شاخص کل بورس امروز با پنج هزارو ۹۹ واحد کاهش در رقم ۱ میلیون و ۴۵۸ هزار واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل با معیارهم وزن ۷۲۸ واحد افزایش یافت و تا رقم۳۷۸ هزارو۷۶ واحد صعود کرد.

معامله گران این بازار۵۱۵ هزارمعامله به ارزش ۵۰ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال انجام دادند. ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران، بانک ملت، پالایش نفت تهران، فولاد مبارکه اصفهان و بانک تجارت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیرمنفی و در مقابل پالایش نفت تبریز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با ۳۸ واحد افزایش در رقم ۱۹هزارو ۸۸۹ واحد ایستاد. در این بازار۲۴۱ معامله به ارزش ۳۱ هزار و ۱۹میلیارد ریال انجام شد. پلیمرآریاساسول، پالایش نفت لاوان و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل تولید نیروی برق دماوند، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه گذاری صبا تامین و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

در بازار امروز ۱۶۱ نماد به ارزش ۳ هزار و ۸۴۶ میلیارد ریال صف خرید و ۳۴نماد به ارزش ۶۰۳میلیارد ریال صف فروش بودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید