229588

بورس دوباره سرافکنده شد

دنیای معدن: روند حرکت شاخص بورس امروز نوسانی بود به طوری که این شاخص که توانسته بود در ساعات میانی معاملات تا یک میلیون و ۲۸۵ هزار واحد صعود کند در ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت.

به گزارش دنیای معدن، شاخص کل بورس امروز با ۳۸ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۵۱ واحد افزایش یافت و رقم ۳۲۶ هزار و ۲۹۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار ۳۵۷ هزار معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال انجام شد. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، توسعه معادن و فلزات و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت و پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس با ۱۲ واحد کاهش در رقم ۱۷ هزار و ۵۶۷ واحد ایستاد. در این بازار ۲۴۰ هزار معامله به ارزش ۳۰ هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال انجام شد.

پالایش نفت شیراز، بیمه پاسارگاد، مدیریت انرژی امید تابان‌پور، تجلی توسعه معادن و فلزات و پویا زرکان آق‌دره نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی زاگرس و صنعتی مینو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

در بازار امروز ۷۷ نماد به ارزش ۳۴۰۹ میلیارد ریال صف خرید و ۱۱۷ نماد به ارزش ۲۲۵۵ میلیارد ریال صف فروش بودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید