251831

افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در کردستان وصول شد

دنیای معدن- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان وصول شد.

به گزارش دنیای معدن، بختیار خلیقی روز شنبه اظهار کرد: میزان وصول حقوق دولتی معادن در استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته( ۱۳ هزار و ۲۰ میلیارد ریال)، ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی وصول حقوق دولتی معادن را بیانگر نظارت دقیق و صحیح توسط این اداره کل خواند و بیان کرد: بر مبنای تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن، ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده باید به استان بازگردانده شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: سهم ۱۵ درصدی استان از میزان وصول حقوق دولتی،۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون پنج درصد آن معادل ۱۰۰ میلیارد ریال به استان بازگردانده شده است.

خلیقی یادآور شد: از محل وصول حقوق دولتی بازگردانده شده سال ۱۴۰۱، امسال سه جاده دسترسی منتهی به معادن استان آسفالت و بهسازی شد.

وی اظهار کرد: در مجموع ۳۵۶ واحد معدنی دارای پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد که واحدهای فعال از ۱۸ گونه ماده معدنی بهره برداری و مواد معدنی مانند طلا، نقره، آهن و دولومیت را استخراج می کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری هم ۱۴ فقره گواهی کشف و ۳۰ فقره پروانه اکتشاف در بخش معدن استان صادر شده که این میزان به ترتیب نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۴۰ درصد و ۱۵ درصد رشد داشته است.

خلیقی بیان کرد: ۱۳ پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان هم طی سال جاری صادر شده که میزان اشتغال آنها ۳۰۱ نفر بوده است و از نظر میزان اشتغالزایی نسبت به سال گذشته ۷۲درصد رشد داشته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید