250534

یک مسئول اعلام کرد

وصول بیش از ۴ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن آذربایجان‌غربی

دنیای معدن: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص میزان حقوق دولتی دریافتی از معادن در سال جاری گفت: امسال چهار هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال در این بخش وصولی داشتیم که نسبت به ۲ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال مدت مشابه سال گذشته، ۱۸۶ درصد رشد دارد.

به گزارش دنیای معدن، عبدالحمید سرتیپی در گفت و گویی اضافه کرد: در سال جاری ۱۹ معدن غیرفعال در استان احیا شد که سه مورد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.

وی ادامه داد: همچنین امسال ۵۴ واحد معدنی از طریق مزایده در آذربایجان غربی به مرحله احیا رسیده در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال، ۴۱ واحد بود.

سرتیپی ادامه داد: در ۹ ماه سال جاری، ۴۱۰ مورد بازدید نظارتی و ۹۲ مورد تعیین تکلیف معادن در آذربایجان غربی انجام شد که در هردوبخش نسبت به سال گذشته رشد حدود ۲۰ درصدی داشته ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در ۹ ماه سال جاری، ۴۷ پروانه اکتشاف معدنی، ۲۴ فقره گواهی کشف و ۴۱ پروانه بهره برداری معدنی در استان صادر شده که نتیجه آن، جذب سرمایه گذاری ۲۱۱ میلیارد ریالی در حوزه گواهی های کشف، یک هزار و ۱۲۱ میلیارد ریالی در بخش پروانه های بهره برداری و اشتغال ۲۹۰ نفر در بخش معدن بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید