251353

نامزد انتخابات مجلس در حوزه نطنز: جلوگیری از معدن‌کاوی بی‌ضابطه از برنامه‌های اینجانب است

دنیای معدن : نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نطنز و قمصر گفت: جلوگیری از معدن‌کاوی بی‌ضابطه و شتاب در تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی و تقویت صنعت گردشگری حوزه انتخابیه از برنامه‌های اینجانب در صورت انتخاب شدن است.

به گزارش دنیای معدن، غلامرضا رحمانی روز جمعه با حضور در دفتر ایرنا کاشان افزود دو بانده شدن مسیر قدیم نطنز -کاشان تا مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن به دلیل حوادث زیاد جاده ای ضروری است و اگر بنده بتوانم اعتماد مردم را به عنوان نماینده جلب کنم تکمیل این مسیر از برنامه هایم است.

وی اظهار کرد: در مسیر قدیم نطنز- کاشان، روستاهای گردشگر پذیر مانند «هنجن، ولوجرد، کمجان، بیدهند، فریزهند، چیمه و ابیانه» قرار دارند که به همین دلیل این جاده باید دو بانده شود تا مسیر تردد گردشگران داخلی و خارجی تسهیل شود.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نطنز و قمصر بیان کرد: همچنین دوبانده شدن جاده نطنز - بادرود از مطالبات و خواسته‌های مهم مردم بادرود و نطنز است چرا که محل تردد روزانه بیش از یک‌هزار خودرو سبک و سنگین است، تکمیل این زیرساخت ضرورت دارد.

رحمانی گفت: تکمیل سرسرای سرپوشیده روستاهای ده آباد و فمی دو طرح مهم ورزشی نیمه تمام در شهرستان نطنز است و شتاب در تکمیل این دو طرح اولویت دارد.

وی افزود: منطقه حفاظت شده کرکس یکی از مهمترین منابع آب شیرین اصفهان است که شوربختانه کیفیت آب آن تحت تاثیر فعالیت معادن کاهش یافته و زیست بوم منطقه به شدت متاثر از گرد و غبار این معادن شده، جابه جایی و توقف فعالیت برخی از این معادن از جمله برنامه های بنده در صورت رای آوردن است.

وی افزود: معدن سنگ آهن کامو در مجاورت چشمه روستا ایجاد شده و به سبب داشتن سرب بر کمیت و کیفیت آب تاثیر منفی گذاشته و لازم است زمین جایگزین به معدن‌دار واگذار و این منطقه آزاد شود.

رحمانی اظهار کرد: یکی از بزرگترین ظرفیت‌های نطنز و قمصر ظرفیت گردشگری است، وجود یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و بقعه متبرکه گویای این موضوع است اما در زمان حاضر این ظرفیت مغفول مانده و نیازمند توجه است.

نامزد مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نطنز و قمصر بیان کرد: صنایع دستی مختلف و متنوعی از جمله سرامیک سازی سنتی، گیوه بافی، خراطی و قفل سازی در نطنز وجود دارد که در اثر بی توجهی در حال نابودی است، همچنین سنت‌ها و آیین‌های بومی منطقه رو به فراموشی است و توجه به احیا آنها ضرورت امروز منطقه است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می شود.

حوزه انتخابیه نطنز و قمصر یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید