250358

سرمایه گذاری یک هزار و ۱۲۴ میلیارد ریالی در حوزه معادن

دنیای معدن-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در حوزه معادن استان بیش از یک هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

به گزارش دنیای معدن، عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در جلسه شورای معادن گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در حوزه معادن استان بیش از یک هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی افزود: طی ۹ ماهه نخست امسال ۴۱ معدن با اخذ پروانه بهره برداری انواع مواد معدنی با ظرفیت استخراج سالانه یک میلیون و ۱۲۴ هزار تن و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۹۰ نفر وارد چرخه تولید شدند که برای بهره برداری از این معادن بیش از یک هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوص انجام شده است.

سرتیپی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ۹ ماهه نخست امسال برای ۴۷ محدوده معدنی جدید جهت انجام مراحل اکتشافی پروانه اکتشاف صادر شده است. همچنین در این بازه زمانی ۲۴ محدوده اکتشافی با ذخیره قطعی ۲۰ میلیون و ۲۳۲ هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۱۴ میلیارد ریال موفق به اخذ گواهی کشف شدند که پس از تکمیل مرحله پایان عملیات اکتشافی و تکمیل ماشین آلات و تجهیزات معدنی وارد چرخه تولید خواهند شد.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۱۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ۱۹۲ میلیون تن انواع مواد معدنی با ظرفیت استخراج سالانه ۱۸ میلیون و ۴۳۱ هزار تن وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۸ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که زمینه اشتغالزایی مستقیم را برای ۵ هزار و ۱۲۶ نفر در این معادن فراهم شده است.

سرتیپی عنوان کرد: هم اکنون در استان آذربایجان غربی ۱۹۲ محدوده اکتشافی در حال تکمیل مراحل مختلف اکتشافی هستند و ۱۸ معدن دارای گواهی کشف معتبر با ذخیره قطعی ۸ میلیون و ۵۴۹ هزار تن انواع مواد معدنی در حال تکمیل مراحل پایانی عملیات اکتشافی و آماده سازی معادن برای بهره برداری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید