243610

عملیات اجرایی معدن تیتان ارومیه آغاز می شود

دنیای معدن: مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: پس از دستور استاندار آذربایجان غربی برای تسریع در تعیین تکلیف طرح سرمایه گذاری این معدن هفته قبل تفاهم نامه سرمایه گذاری، ۳ شرکت بزرگ صنعتی و معدنی کشور در قالب یک کنسرسیوم به همراه شرکت دارنده پروانه بهره برداری در تهران به امضا رسید.

به گزارش دنیای معدن، عبدالحمید سرتیپی افزود: براساس این تفاهم نامه سرمایه گذاران در مرحله نخست ۵۰۰ میلیون یورو برای استخراج و احداث کارخانه استحصال هزینه خواهند کرد و در سالهای آینده این سرمایه گذاری نسبت به پیشرفت طرح افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: ظرفیت تخمینی این معدن ۵۶ میلیون تن با عیار ۶ درصد است و این میزان ذخیره معدنی تیتان در ۲۵ سال استخراج خواهد شد.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی افزود: در ۵ سال اول ۱۴۰ هزار تن در ۵ سال دوم ۲۱۰ هزار تن و در ۱۵ سال آخر هر سال ۲۸۰ هزار تن تیتان از معدن قره آغاج استخراج خواهد شد.

سرتیپی بیان کرد: با اجرای این طرح معدنی ۱ هزار و۵۰۰ نفر مشغول بکار خواهند شد و با اجرای طرحهای پایین دست میزان اشتغال بالاتر خواهد رفت.

وی از آغاز عملیات اجرایی این طرح در کمتر از ۲ ماه آینده خبر داد وگفت:تمام مقدمات کار فراهم شده است و طبق توافق بزودی تجهیز کارگاه برای استخراج تیتان واحداث کارخانه استحصال صورت خواهد گرفت.

سرتیپی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز به تیتان در کشور برای استفاده در صنایع هوا فضا ،کاغذ سازی ،پلاستیک سازی،رنگ سازی،سرامیک وجوهر سازی ۱۴۰هزار تن در سال است که برای واردات آن ۶۰۰ ملیون دلار ارز از کشور خارج می شود که با راه اندازی و بهره برداری از معدن تیتان ارومیه بیش از نیمی از نیاز تیتان کشور تامین خواهد شد.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید