250212

سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیارد ریال در معادن آذربایجان‌غربی

دنیای معدن-مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال در حوزه معادن استان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

به گزارش دنیای معدن، عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اشتغال‌زایی ۵ هزار و ۱۲۶ نفر در معادن استان، گفت: در ۹ ماهه امسال، ۴۱ معدن با اخذ پروانه بهره‌برداری انواع موادمعدنی با ظرفیت استخراج سالانه یک میلیون و ۱۲۴ هزار تن و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۹۰ نفر وارد چرخه تولید شدند که برای بهره برداری از این معادن بیش از هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت برای ۴۷ محدوده معدنی جدید برای انجام مراحل اکتشافی پروانه اکتشاف صادر شده، افزود: همچنین در این بازه زمانی ۲۴ محدوده اکتشافی با ذخیره قطعی ۲۰ میلیون و ۲۳۲ هزارتن انواع موادمعدنی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲۱۴ میلیارد ریال موفق به اخذ گواهی کشف شدند که پس از تکمیل مرحله پایان عملیات اکتشافی و تکمیل ماشین آلات و تجهیزات معدنی وارد چرخه تولید خواهند شد.

سرتیپی اضافه کرد: درحال حاضر ۵۱۳ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ۱۹۲ میلیون تن انواع موادمعدنی با ظرفیت استخراج سالانه ۱۸ میلیون و ۴۳۱ هزار تن در استان وجود دارد که برای بهره‌برداری از این معادن بیش از ۸ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: هم اکنون در استان ۱۹۲ محدوده اکتشافی درحال تکمیل مراحل مختلف اکتشافی هستند و ۱۸ معدن دارای گواهی کشف معتبر با ذخیره قطعی ۸ میلیون و ۵۴۹ هزار تن انواع موادمعدنی در حال تکمیل مراحل پایانی عملیات اکتشافی و آماده‌سازی معادن برای بهره‌برداری و استخراج است.

 

دیدگاهتان را بنویسید